تایید بدهی 60 میلیاردی پرسپولیس؟
بازیکنان پرسپولیس برای دومین بار اعتصاب کردند. در حالی که بعد از برد پرسپولیس برابر سپاهان امید هواداران این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر با توجه به بازی‌های پیش رو زیاد شده، اما به نظر می‌رسد با ادامه مشکلات مالی باشگاه، این امید در ادامه مسابقه‌ها کمرنگ شود.
پس از اینکه رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس کناره‌گیری کرد، بازیکنان این تیم با ابراز گلایه از طلب‌هایی که از باشگاه داشتند، خواستار رسیدگی به وضعیتشان از سوی علی پروین شدند. با این حال به نظر می‌رسد هنوز این مشکلات مالی پابرجا است و بازیکنان پرسپولیس به همین خاطر از انجام تمرین خودداری کردند. بازیکنان پرسپولیس در محل تمرین حاضر شدند، اما از تمرین خودداری کردند. در همین خصوص مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ریشه مشکلات مالی پرسپولیس در وزارت ورزش و جوانان است و باید از داخل وزارت ورزش حرکتی اساسی شود.
محمد پنجعلی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درخصوص اعتصاب بازیکنان پرسپولیس در تمرین دیروز عنوان کرد: علت این اعتصاب طلب بازیکنان است که چند ماه پرداخت نشده و برای حل این مشکل به باشگاه می‌روم تا جلسه‌ای با مسوولان باشگاه داشته باشم.
وی افزود: امیدوارم این مشکل حل و تمرینات پرسپولیس از امروز چهارشنبه دوباره از سر گرفته شود. باید ببینیم این مشکل حل شدنی است یا نه، اما می‌خواهیم حاشیه‌ها را از اطراف تیم جمع کنیم.
«آیا گره این کار به دست پروین باز می‌شود؟» مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال گفت: همین‌طور است، اما آقای پروین هم به‌تنهایی نمی‌تواند کاری کند و باید اعضای هیات‌مدیره نیز در این کار به او کمک کنند. ریشه این مشکل در وزارت ورزش و جوانان است و باید از داخل وزارت ورزش حرکتی اساسی شود تا این مشکل پرسپولیس از میان برداشته شود.
پرسپولیس ۶۰ میلیارد بدهی دارد
یکی از دغدغه‌های علی پروین زمان حضورش در پرسپولیس، بدهی‌های این باشگاه بود، وی از روز اولی که در باشگاه نشست طلبکاران در اتاق او را به صدا درآوردند و خواستار طلب‌های خود شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، از همین رو، وزارت ورزش و جوانان نیز به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که هرچه سریع‌تر بدهی‌های باشگاه به صورت مکتوب مشخص شود، به همین دلیل پروین به مسوولان مالی باشگاه دستور داد تا بدهی‌های باشگاه را به صورت کامل در اختیارش قرار دهند و آنها را اعلام کنند.
بنا به درخواست سرپرست باشگاه پرسپولیس و پس از بررسی‌های انجام‌شده بالاخره مسوولان مالی باشگاه پرسپولیس بدهی‌های قرمزپوشان را به صورت کامل در اختیار وی قرار دادند.
طبق گزارش نهایی ارائه‌شده، بدهی پرسپولیسی‌ها ۵۵ تا ۶۰ میلیارد تومان است. این گزارش به علی پروین داده‌شده و قرار است برای اطلاع وزیر به وزارت ورزش و معاونان وی ارسال شود.
این در شرایطی است که پرسپولیسی‌ها در حال حاضر به شدت مشکل مالی دارند و حتی حقوق عقب افتاده کارمندان خود را نیز پرداخت نکرده‌اند.