احتمال سونامی در جدول
رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری یک دیدار معوقه از هفته بیست و سوم و 5 دیدار از روز دوم هفته بیست و چهارم پیگیری می‌شود، دیدارهایی که پایان بخش مسابقات هفته‌های بیست سوم و بیست و چهارم لیگ است. در این بازی‌ها که نبرد تیم‌های بالای جدول و پایین جدول با همدیگر بوده، ممکن است تغییرات بسیاری را در صدر و قعر جدول ایجاد کند که در زیر به برخی از این بازی‌ها اشاره می‌شود:
سپاهان اصفهان - صنعتی خوزستان
تساوی در تهران برابر راه‌آهن، نوار ۳ پیروزی متوالی سپاهان در لیگ را پاره کرد اما این تیم هنوز این شانس را دارد که با پیروزی مقابل صنعتی خوزستان و ناکامی نفت در کرمان، هفته بیست و چهارم لیگ را با رسیدن به رده سوم به پایان برساند. این اتفاق بسیار خوبی برای شاگردان کرانچار است که می‌تواند آنها را حتی به قهرمانی در لیگ و کسب سهمیه آسیایی، امیدوارتر کند.
صنعتی هم که هفته پیش برد ارزشمندی را برابر گسترش فولاد به‌دست آورد، هنوز نتوانسته جایگاه خود را در میانه جدول تثبیت کند، به همین دلیل حداقل نباید در این مسابقه بازنده باشد تا در رده دهم باقی بماند.
ملوان بندرانزلی - تراکتورسازی تبریز
دو پیروزی متوالی ۲ بر یک برابر مس و سایپا، جایگاه ملوان را در رده هفتم لیگ برتر تحکیم بخشید. این تیم که با تغییرات مدیریتی از نظر مالی به شرایط مطلوبی رسیده است، اگر بتواند تراکتورسازی را در خانه‌اش شکست دهد، با این تیم تبریزی هم امتیاز شده و خود را به جمع بالانشینان جدول و کسب سهمیه آسیایی نزدیک می‌کند. تراکتورسازی بدون سرمربی هم با هدف جبران اختلافش با صدرنشینان به این میدان مهم پا می‌گذارد. این تیم تبریزی که با پیروزی برابر راه‌آهن در جام حذفی به آرامش نسبی رسید، اگر بتواند پس از ۴ هفته ناکامی، در انزلی به پیروزی برسد، فاصله خود را با ۵ تیم بالای جدول کاهش داده و شانس خود برای رسیدن به قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی از لیگ را افزایش می‌دهد.
استقلال تهران - ذوب‌آهن اصفهان
نبرد انتقامی برای اصفهانی‌ها یا شب بازگشت استقلال به صدرجدول. این دو تیم که سه‌شنبه هفته پیش از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برابر هم به میدان رفتند و استقلال به لطف یک پنالتی پرحرف و حدیث رقیب اصفهانی خود را شکست داد و به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد، حالا بعد از ۵ روز این بار در ورزشگاه آزادی برابر هم صف آرایی می‌کنند. استقلالی‌ها در روزی که مجید غلام‌نژاد و هاشم بیگ‌زاده را در اختیار ندارند، برای باز پس گرفتن صدر جدول از فولاد خوزستان نیاز به کسب امتیاز از ذوب‌آهن دارند. پیروزی در این بازی جایگاه استقلال را در صدر جدول تحکیم می‌بخشد اما تساوی آنها را به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد خوزستان صدرنشین خواهد کرد. باخت نیز به جز خوشحال کردن مدعیان، صدرنشینی فولاد را در پایان هفته بیست و چهارم رقم می‌زند. اما ذوب‌آهن در این بازی وضعیتی کاملا متفاوت دارد. آنها برای جبران شکست در جام حذفی و فاصله گرفتن از قعر جدول به پیروزی در این بازی نیاز دارند، آن هم مقابل استقلالی که در ۶ هفته گذشته لیگ برتر ۵ پیروزی به‌دست آورده‌اند. اگر این پیروزی به‌دست آید، ذوب‌آهن کار بزرگی را انجام داده و از یکسو بعد از ۱۵ هفته موفق به شکست این تیم تهرانی شده‌اند و از سوی دیگر امیدواری خود را برای بقا در لیگ برتر افزایش خواهند داد.


برنامه بازی ها:
معوقه از هفته بیست و سوم:
* مس کرمان - نفت تهران، ساعت 14:30، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
هفته بیست و چهارم:
* صبای قم - داماش گیلان، ساعت 14:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* فجرسپاسی شیراز - راه‌آهن سورینت، ساعت 14:30، ورزشگاه حافظیه شیراز
* ملوان بندرانزلی - تراکتورسازی تبریز، ساعت 14:30، ورزشگاه تختی انزلی
* سپاهان اصفهان - صنعتی خوزستان، ساعت 14:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* استقلال تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 14:30، ورزشگاه آزادی