کفاشیان به دنبال اسپانسر برای تیم ملی
در خصوص بحث اسپانسر تیم ملی فوتبال این روزها شایعات فراوانی مبنی بر انصراف اسپانسر یا فدراسیون به خاطر مشکلات موجود به گوش می‌رسد و چه بسا در این رابطه طی روزهای آینده اتفاقات جدیدی رخ دهد.
فدراسیون فوتبال در همین خصوص گفته است، شرکت اسپانسر به تعهدات خود در قبال تیم ملی عمل نکرده است و به زودی در این خصوص تصمیم درستی اتخاذ خواهد شد.
رئیس فدراسیون فوتبال دراین خصوص گفت: مذاکره با اسپانسرهای جدید را آغاز کردیم، ضمن آنکه هنوز منتظر پاسخ حامی مالی خود هستیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی کفاشیان در حاشیه نشست مسوولان استانی آکادمی‌های فوتبال اظهار کرد: مذاکرات خود با گزینه‌های اسپانسری تیم ملی را آغاز کرده‌ایم، البته از اسپانسر فعلی تیم ملی هم خواسته بودیم، پاسخ ما را بدهند و به آنها در این خصوص ابلاغ قانونی کرده بودیم اما چک خود را در موعد مقرر تحویل ندادند.
وی افزود: دو، سه روز است که مدیران این شرکت «قایم» شده‌اند و خبری از آنها نداریم. بعید می‌دانم دیگر خبری از آنها شود. دو روز است که غیب شده‌اند و کارمندشان با من تماس می‌گیرد. من کارمندشان را می‌خواهم چه کار؟ پول نداده‌اند باید جواب دهند. ما نیز ابلاغیه‌ای داده‌ایم اما باید سریعا به دنبال اسپانسر جایگزین دیگری باشیم. آنها باید ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان طبق وعده خود پرداخت می‌کردند. همچنین باید ۶۰۰، ۷۰۰ میلیون تومان هم از سوی این شرکت برای بخش‌های مختلف پرداخت می‌شد، اما هنوز خبری از این مبلغ نزدیک به ۳ میلیارد تومان نشده است.
رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما ضمن آنکه پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهیم و در واقع هنوز حضور این اسپانسر را منتفی اعلام نکردیم، اما با گزینه‌های دیگری که وجود دارد رایزنی‌ خواهیم کرد.
کفاشیان درباره ستاد جام‌جهانی یادآور شد: این ستاد با همکاری وزارت ورزش تشکیل شده و سجادی معاون وزیر ورزش بر آن نظارت دارد. علاوه‌بر فدراسیون، وزارت خارجه و سازمان گردشگری در آن با ما همکاری خواهند کرد که مسائل امنیتی، فرهنگی و رسانه‌ای در آن مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی در مورد اینکه گفته می‌شود آریا جسور و
هاسه‌گاوا با تابعیت افتخاری می‌تواند برای ایران بازی کند، پاسخ داد: خیر، چنین چیزی نیست و این بازیکن باید حتما تابعیت ایرانی بگیرد و ما این موضوع را به فیفا اطلاع می‌دهیم تا بتواند برای ما بازی کند.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته شده هاسه‌گاوا برای حضور در ایران درخواست محافظ کرده، تاکید کرد: به هیچ عنوان چنین موضوعی وجود نداشته و من حتی روز گذشته در این باره از همکاران خود سوال کردم که آیا او ایمیلی در این باره به فدراسیون فوتبال فرستاده، اما گفته شد چنین اتفاقی رخ نداده است. به هر صورت اگر کسی چنین ادعاهایی را مطرح می‌کند باید سند و مدرک آن را داشته باشد.
وی درباره بحث شرکت ایران در تورنمنت آمریکا نیز خاطرنشان کرد: چنین بحثی در برنامه‌های ما وجود ندارد و حداقل تا جام‌جهانی احتمال آن نمی‌رود. شاید این اتفاق بعد از
جام جهانی بیفتد.