هر بازیکن 2800 دلار
محمدرضا کسرایی مسوول روابط بین‌الملل سازمان لیگ برتر گفت: با توجه به دستورالعمل‌های رسیده از فدراسیون جهانی فوتبال - فیفا و همچنین استعلام‌های صورت گرفته در رابطه با سهم باشگاه‌ها از درآمد حاصل از جام‌جهانی۲۰۱۴ برزیل، کمیته اجرایی فیفا مبلغ ۷۰ میلیون دلار را به عنوان حق باشگاه‌های دارای بازیکن در لیست نهایی تیم ملی در جام‌جهانی تصویب کرده است.
به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، وی افزود: علاوه‌بر آن فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال ایمیل دریافت فرم‌های باشگاه‌ها را تایید کرده و این مبلغ به باشگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که بازیکن این باشگاه‌ها در لیست نهایی تیم ملی در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۴ حضور دارند و اگر نام بازیکن در لیست نهایی تیم ملی وجود داشته باشد، باشگاه براساس فرمول مصوبه، درآمدی را بابت حضور بازیکن در مسابقات جام‌جهانی برزیل خواهد داشت.
علاوه‌بر این حضور بازیکنان در مرحله مقدماتی جام‌جهانی برزیل در فهرست تیم ملی در این خصوص ملاک نیست. وی در ادامه بیان کرد: براساس مصوبه کمیته اجرایی فیفا مبلغ ۷۰ میلیون دلار اعلام شده به عنوان درآمد حاصل از جام‌جهانی به باشگاه‌ها تخصیص می‌یابد و با توجه به اینکه ۷۳۶ بازیکن (۳۲ تیم ضرب در ۲۳ بازیکن) در مسابقات جام‌جهانی حضور دارند و با احتساب تمام روزهای مسابقات، یعنی دو هفته قبل از شروع مسابقات تا یک روز پس از آخرین مسابقه هر تیم در جام‌جهانی، مبلغ تقریبی ۲۸۰۰ دلار به همراه هزینه‌های مالیاتی به جهت حضور تیم‌های ملی در جام‌جهانی به هر باشگاهی که بازیکن در لیست نهایی تیم ملی دارد، تخصیص می‌یابد.
کسرایی گفت: از سوی دیگر به عنوان مثال اگر بازیکن A در لیست نهایی تیم ملی حضور داشته باشد و هنگام حضور تیم ملی در جام‌جهانی عضو باشگاه Y باشد و در تابستان ۲۰۱۳ از باشگاه Yبه باشگاه Z منتقل شده باشد، مبلغی به باشگاه‌های دو سال اخیرش تعلق می‌گیرد.