امشب بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2013 پس از ماه‌ها انتظار مشخص خواهد شد و جایزه «توپ طلا»ی فوتبال جهان را از آن خود خواهد کرد. چهره برترین بازیکن و سرمربی فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳ که کاپیتان‌ها و مربیان تیم‌های ملی دنیا و کارشناسان نشریه فرانس فوتبال با آرای خود آنها را انتخاب کرده‌اند، امشب در مقر فیفا مشخص خواهد شد.
فیفا یک ماه پیش از فهرست اولیه برترین‌های فوتبال دنیا، نام کریستیانو رونالدو، فرانک ریبری و لیونل مسی را به عنوان ۳ نامزد نهایی کسب توپ طلا انتخاب کرد. فیفا همچنین نادین آنجرر(دروازه‌بان تیم ملی آلمان)، مارتا (کاپیتان تیم ملی برزیل) و ابی ومباک (ستاره تیم ملی آمریکا) را به عنوان ۳ نامزد نهایی کسب جایزه بهترین فوتبالیست زن سال ۲۰۱۳ معرفی کرد. در بخش مربیان هم از میان ۱۰ نامزد اولیه، ۳ مربی به عنوان کاندیداهای نهایی معرفی شدند که در قسمت مردان، یوپ هاینکس، سرالکس فرگوسن و یورگون کلوپ و در بخش زنان رالف کلرمن (سرمربی تیم ولفسبورگ آلمان)، سیلویا نید (سرمربی تیم ملی آلمان) و پیا سونداگ (سرمربی تیم ملی سوئد) به عنوان نامزدهایی نهایی معرفی شدند.
اما شمارش معکوس برای آغاز مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال دنیا در حالی آغاز شده که نماینده‌ای از هر یک از نسل‌های افتخار‌‌آفرین فوتبال برزیل خود را برای حضور در آن آماده می‌کنند.
در این دوره مراسم توپ طلا، ستاره‌های افتخارآفرین میزبان جام جهانی قرار است در کانون توجه واقع شوند. طبق اعلام سایت فیفا، امسال قرار است از پنج نسل افتخارآفرین سلسائو که قهرمان جام جهانی شده‌اند، نمایندگانی در مراسم معرفی برترین‌های دنیای فوتبال در زوریخ حضور داشته باشند که این پنج نفر عبارتند از: پله (قهرمان جام‌های جهانی ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰)، آماریلدو (قهرمان جام جهانی ۱۹۶۲)، کارلوس آلبرتو (قهرمان جام جهانی ۱۹۷۰)، به به تو (قهرمان جام جهانی ۱۹۹۴) و رونالدو (قهرمان جام‌های جهانی ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲).
مراسم اهدای توپ طلای سال ۲۰۱۳ را رودگولیت، اسطوره فوتبال هلند و سرمربی پیشین تیم لس آنجلس گلکسی آمریکا در کنار فرناندا لیما، مجری جنجالی مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ اجرا خواهند کرد. هنوز مشخص نیست این برنامه به صورت زنده از صدا و سیما پخش می‌شود یا خیر.