پاک‌سازی بخشنامه‌ای
رئیس سازمان لیگ از اجرای بخشنامه‌ای جدید برای پاکسازی فوتبال خبر داد و گفت: طبق بخشنامه جدید شادی‌های پس از گل که نماد توهین به دیگران باشد و همچنین خالکوبی‌های سر و گردن ممنوع است.
مهدی تاج در گفت‌وگو با «ایسنا»، با تاکید بر اینکه شادی‌های پس از گل که توهین‌آمیز و غیراخلاقی باشند جرم است و مابقی هیچ اشکالی ندارد، اظهار کرد: متاسفانه برخی رسانه‌ها استنباط درستی از صحبت‌های من در این باره نکرده‌اند. طبق بخشنامه‌ای که سازمان لیگ برای باشگاه‌ها ارسال کرده، تنها شادی‌های توهین‌آمیز به مردم یا تماشاگران که مفهوم زشتی را در صورت بیان الفاظ یا تکان دادن دست القا کند، جرم است. یعنی هر نوع شادی پس از گل از قبیل پشتک‌ زدن‌ یا انجام حرکات مختلف که توهینی به کسی نباشد، از نظر ما هیچ اشکالی ندارد.
خالکوبی روی سر و گردن ممنوع
وی درباره بحث ممنوعیت خالکوبی در لیگ نیز تصریح کرد: در این مقوله منظور ما بیشتر به بازیکنان خارجی است که در تیم‌های ما بازی می‌کنند. در اینجا هم صرفا خالکوبی روی سر و گردن که در فرهنگ و عرف ما وجود ندارد، ممنوع است.
تاج گفت: همچنین طبق بخشنامه صادره ما اشاره‌ای هم به مربیان کردیم که باید با هوشیاری کامل و با رفتاری متعادل روی نیمکت تیم‌شان بنشینند. بنابراین رفتار مربیانی که متعادل نباشند یا بازیکنانی که روی سر و گردن‌شان خالکوبی کنند یا خالکوبی‌شان نمایان باشد و همچنین کسانی که پس از گل شادی‌های توهین‌آمیز داشته باشند، تخلف از قوانین محسوب شده و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
احتمال کاهش قیمت بلیت‌ مسابقات
در حالی که علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال از قیمت بالای بلیت‌ مسابقات لیگ برتر و همچنین الکترونیکی کردن آن به عنوان عوامل کاهش تعداد تماشاگران یاد کرده بود، مهدی تاج در جمع خبرنگاران درباره احتمال کاهش قیمت بلیت‌ها اظهار کرد: من صحبت‌های فتح‌الله‌زاده را نشنیدم؛ ولی قیمت‌ها باید کاهش یابد. کلیات موضوع را با فتح‌الله‌زاده در میان گذاشتم.
وی افزود: ما همه چیز را برای الکترونیکی کردن بلیت‌ها به در به دری گذراندیم و زحمت زیادی برای آن کشیدیم. به هر حال ما هم معتقدیم باید برای تماشاگران تسهیلاتی در نظر گرفت که پشت درهای ورزشگاه باقی نمانند. رئیس سازمان لیگ‌های فوتبال خاطرنشان کرد: اعتقاد خودم این است که باید قیمت بلیت‌ها را کاهش دهیم. البته در بحث بلیت، خود باشگاه‌ها ذی‌نفع هستند؛ چون ۸۰ درصد پول بلیت به باشگاه‌ها می‌رسد. با این حال فکر می‌کنم احتمال کاهش قیمت‌ها وجود داشته باشد. تاج درباره اینکه آیا احتمال رایگان شدن مسابقات هم وجود دارد یا خیر گفت: چنین چیزی ممکن نیست، چون ارائه بلیت رایگان ممنوع است و یکی از شرایط کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه‌ها این است که از راه بلیت‌فروشی درآمد داشته باشند.