هفته بیستم لیگ برترامروز برخلاف چند هفته اخیر در یک روز وسط هفته برگزار می‌شود تا بعد از چندین هفته بازی در تعطیلات آخر هفته، این بار یکی از سردترین روزهای زمستانی شاهد برگزاری لیگ برتر باشد آنچه قطعا سکوهای خالی ورزشگاه‌ها را خالی‌تر و عریان‌تر خواهد کرد. در این هفته همه جذابیت و هیجان در جاده تهران شمال نهفته شده است. آنجا که دو نماینده گیلان در برابر دو مدعی سنتی پایتخت به میدان می‌روند، تا هیجان در این جاده به اوج برسد.
به گزارش خبرگزاری مهر،امروز از رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور 8 مسابقه پیگیری می‌شود. هفته‌ای که با اتمام آن، دو سوم لیگ سیزدهم به پایان می‌رسد و شاید باز هم شاهد تغییرات در بالا و پایین جدول باشیم. در این هفته پرسپولیس درحالی به انزلی می‌رود که اگر در این شهر امتیاز از دست بدهد، با توجه به اینکه نفت تهران و استقلال در خانه به میدان می‌روند، ممکن است صدرجدول را از دست بدهد.
ملوان بندرانزلی - پرسپولیس
پیروزی در دو هفته اخیر برابر مس کرمان و ذوب‌آهن باعث صدرنشینی پرسپولیس تهران شده است. البته با توجه به اختلاف بسیار نزدیک امتیازها بین ۶ تیم بالای جدول، از دست دادن یک امتیاز هم باعث سقوط چند پله‌ای یک تیم می‌شود. شاگردان دایی با آگاهی کامل از این مساله به انزلی سفر می‌کنند تا برای حفظ صدرنشینی، مقابل تیم ملوان به پیروزی برسند.
علی دایی که خاطره شیرین قهرمانی در جام حذفی را دارد، نمی‌خواهد با از دست دادن صدرنشینی، روز تلخی را در انزلی سپری کند و با سقوط به رده‌های پایین‌تر این شهر را ترک کند، به همین دلیل با تکیه بر مردان جوان و با انگیزه‌اش با هدف پیروزی در این میدان باتلاق گونه انزلی به میدان می‌رود.
میزبان پرسپولیس هرچند در بازی خانگی قبلی‌اش مقابل راه‌آهن مغلوب شد، اما با کسب ۶ پیروزی از ۸ دیدار گذشته یکی از موفق‌ترین تیم‌های لیگ برتر در هفته‌های گذشته خصوصا نیم فصل دوم لیگ بوده است. آنها که هفته پیش به لطف پیروزی برابر صنعتی در اهواز و شکست سایپا از پرسپولیس، به رده هفتم صعود کرد، برای حفظ یا ارتقای این رتبه به پیروزی مقابل پرسپولیس می‌اندیشد. حضور مالک جدید و حل مشکلات مالی هم مزید بر علت شده که ملوانی‌ها با انگیزه مضاعف مقابل پرسپولیسی‌ها صف آرایی کنند. اکبر غمخوار مدیرعامل پیشین پرسپولیس، عضو جدید هیات مدیره ملوان است و مازیار زارع و امیرحسین فشنگچی هم باید مقابل تیم پیشین خود قرار بگیرند.
استقلال تهران - داماش گیلان
هنوز معلوم نیست این بازی برگزار شود یا نه زیرا به علت مشکلات مالی، تیم داماش قصد سفر به تهران را ندارد. اگر این تیم به تهران بیاید، آنوقت باید گفت استقلال برای رسیدن به صدرجدول باید منتظر شکست دو تیم تهرانی دیگر باشد و با بردن داماش به این موفقیت برسد. تیم قلعه‌نویی که در دو هفته گذشته مقابل فجرسپاسی و صبای قم پیروز شده است، اگر در این بازی پیروز شود، شانس رسیدن به جایگاه بهتری را دارد اما از دست دادن امتیاز، این تیم را به رده‌های پایین‌تر خواهد رساند. البته داماش هم که در بحران مدیریتی قرار دارد، در چهار هفته گذشته سه شکست را تجربه کرده‌اند و اگر برابر استقلال به میدان بیایند، باید حداقل بدون امتیاز تهران را ترک کند تا روزهای بهتری را در لیگ برتر تجربه کند.


برنامه کامل دیدارهای هفته بیستم:
سه‌شنبه - 03/10/92
* ملوان بندرانزلی- پرسپولیس، ساعت 14:30، ورزشگاه تختی انزلی
* گسترش فولاد تبریز - صبای قم، ساعت 14:30، ورزشگاه اختصاصی گسترش
* سایپا البرز - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 14:30، ورزشگاه انقلاب کرج
* مس کرمان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 15، ورزشگاه امام علی(ع) کرمان
* سپاهان اصفهان - فجرسپاسی شیراز، ساعت 15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* فولاد خوزستان - راه‌آهن سورینت، ساعت 15، ورزشگاه تختی اهواز
* نفت تهران - استقلال خوزستان، ساعت 15، ورزشگاه دستگردی تهران
* استقلال تهران - داماش گیلان، ساعت 16:25، ورزشگاه آزادی تهران


سرخابی‌ها به جنگ گیلانی‌ها می‌روند