«اسکای اسپورت» در گزارشی جواد نکونام و اشکان دژآگه را ستارگان ایران در جام‌جهانی عنوان و به وضعیت تیم ملی ایران در جام‌جهانی پرداخت.
به گزارش «ایسنا»، تیم ملی ایران در جام‌جهانی 2014 برزیل با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه است. «اسکای اسپورت» در گزارشی به بررسی تیم ملی ایران در جام‌جهانی 2014 پرداخته است. این رسانه مشهور نوشت: ایران در جام‌جهانی باید برای جایگاه دومی بجنگد. آرژانتین تیمی است که در گروه تیم‌های نخست قرار دارد و شانس زیادی برای صعود به عنوان تیم نخست دارد. ایران چهارمین حضورش در جام‌های جهانی را با کارلوس کی‌روش تجربه خواهد کرد. او توانست با ایران در انتخابی جام‌جهانی عملکرد خوبی داشته باشد. صعود با ایران در جام‌جهانی 2014 برزیل کار آسانی نبود که کی‌روش از پس آن برآمد.حضور بازیکنانی مثل اشکان دژآگه و رضا قوچان‌نژاد باعث شده است تا تیم ملی ایران به تیمی خطرناک‌تر تبدیل شود. ایران که با سیستم‌ 1-3-2-4 بازی می‌کند. تیم ملی ایران در این سیستم‌ تیمی جا افتاده است. ایران در خط هافبک و خط دفاع بازیکنان بزرگی دارد.
جواد نکونام در مرکز زمین نقش محوری در تیم کی‌روش ایفا می‌کند. او ستاره کارلوس کی‌روش محسوب می‌شود که ارزش‌های زیادی دارد. در کنار او اشکان دژآگه وظیفه خلق موقعیت را برای دیگر هم‌تیمی‌هایش ایجاد می‌کند. ایران در سه دوره قبلی جام‌جهانی در دور نخست حذف شده است و نتوانسته به مرحله بعدی راه پیدا کند. آنها این بار امیدوار هستند تا بتوانند دست به کار بزرگی بزنند تا به مرحله بعد صعود کنند. ایران در انتخابی جام‌جهانی با ۱۶ امتیاز توانست بالاتر از کره‌جنوبی به جام‌جهانی راه یابد.