پیشنهاد اسپانیا برای بازی دوستانه رد شد
علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال دوشنبه شب در خلال گفت‌وگویش با برنامه نود خبر مهمی را اعلام کرد که باورش برای علاقه‌مندان به فوتبال دشوار است.
کفاشیان گفت از نبی دبیر فدراسیون فوتبال شنیده که ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی اسپانیا به کی‌روش پیشنهاد بازی دوستانه داده، اما کارلوس آن را به دلیل مفید نبودن رد کرده است. این خبر تعجب‌برانگیز از سوی کفاشیان چنین تحلیل می‌شود: آن‌طور که نبی می‌گفت اکثر مربیان در مراسم قرعه کشی شناخت خوبی از کی‌روش داشتند و پیشنهادهایی به او داده اند.حتی آقای نبی به من گفت در این مراسم مربی اسپانیا از کی‌‌روش خواست تا با ایران بازی کند، ولی آقای کی‌روش می‌گفت، این بازی کمکی به تیم ملی نمی‌کند. البته این را باید از خود آقای کی‌روش هم بپرسیم. او گفته نمی‌خواهد فعلا با تیم‌های بزرگ بازی کند. شاید اعتماد به نفسش را ندارد. ما گفته‌ایم بازی‌های تدارکاتی را همه باخته فرض کن و تیم را آماده بازی‌ها در جام جهانی کن.
رییس فدراسیون فوتبال در این‌باره گفت: «کی‌روش علاقه‌مند است ایران با تیم‌های هم سطح و رده 20 تا 35 فوتبال دنیا بازی کند، تا بازیکنان دچار شوک نشوند.»
منظور کی‌روش از شوک، احتمال بروز یک باخت سنگین است که شاید افکار عمومی را علیه کی‌روش بشوراند. این در حالی است که شرایط امروز با گذشته قابل مقایسه نیست و یقینا با زمینه‌سازی قبل از مسابقات بزرگ می‌شود، مانع از این اتفاق شد. کفاشیان درباره این موضوع تاکید کرد: «ما با آقای کی‌روش پیشنهاد داده‌ایم تا جام ملت‌های آسیا سرمربی تیم ملی باشد، پس موضوع اخراج منتفی است.» ظاهرا ایران با 3 تیم آفریقایی مالی، غنا و آفریقای جنوبی مذاکراتی برای بازی تدارکاتی داشته است. کفاشیان گفت:«‌کی‌روش سختگیر است و دوست دارد در این زمینه خودش مذاکره کند.»
مشخص نیست چرا مسوولان فدراسیون و کی‌‌روش از پیشنهادهایی که در حاشیه مراسم قرعه کشی جام جهانی برای انجام بازی‌های تدارکاتی و دوستانه داده شده آن‌طور که باید استقبال نکرده اند و باید منتظر جلسه 4 روز دیگر باشیم و ببینیم آن ملاقات‌ها فایده‌ای هم داشته یا نه. نبی سرپرست تیم ملی نیز می‌گوید: برخی از مربیان تیم‌ها مخصوصا سرمربی تیم ملی روسیه در خلال مراسم قرعه کشی جام جهانی از ایران خواست تا در ماه جاری بازی دوستانه با تیم ملی کشورش داشته باشیم. همچنین مربیانی که شناخت خوبی از کی‌‌روش داشتند، خواستار برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم ملی ایران بودند که جمع بندی ما در خصوص این دیدارها موکول شد به جلسه‌ای که با رییس فدراسیون فوتبال در تاریخ 23 آذرماه به همراه سرمربی تیم ملی فوتبال خواهیم داشت.