هاشمی طبا: در انتخاب برترین‌های آسیا احتمال اعمال نفوذ وجود دارد
بهترین‌های فوتبال آسیا سه شنبه شب در مقر AFC در مالزی برگزار شد و ایران در این دوره در هیچ قسمتی جزو برترین‌های آسیا انتخاب نشد.
رییس سابق سازمان تربیت‌بدنی با تاکید بر اینکه احتمال اعمال نفوذ در انتخاب برترین‌های آسیایی وجود دارد، می‌گوید نمی‌توان این مساله را با قطعیت تمام عنوان کرد.
مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره انتخابات برترین‌های آسیا و ناکامی ایران گفت: من هم مثل خیلی دیگر از ایرانی‌ها دوست داشتم تا جزو بهترین‌های آسیا شویم. به خصوص درباره جواد نکونام که در سال‌های اخیر در تیم ملی و اوساسونا روندی بسیار خوب داشت و بی‌شک از بهترین‌های یک دهه فوتبال آسیا است اما اعتقاد دارم انتخاب نشدن گزینه‌های ما جای گله و شکایت خاصی ندارد. ما سال گذشته عنوان برترین فدراسیون فوتبال آسیا را گرفتیم و همان زمان انتقادات زیادی در داخل نسبت به این ماجرا شد، اما بعدا فهمیدیم که ساز و کار انتخاب، میزان رشد یک فدراسیون بوده است وگرنه بهتر از فدراسیون ما هم وجود داشت.
او افزود: به شخصه نمی‌توانم به این راحتی ادعا کنم که اعمال نفوذی اتفاق افتاده است و البته نباید از نظر دور داشت که افراد انتخاب شده از شایسته‌ها بودند. به عبارت دیگر رقبای ما هم شایستگی‌های زیادی داشتند. با این‌حال احتمال اعمال نفوذ را بعید هم نمی‌دانم. گاهی اوقات اعمال نفوذ خیلی واضح است، مثل اتفاقی که داور اماراتی در بازی‌های فوتبال ساحلی در بازی ایران تلاش داشت تا انجام دهد. اما برخی زمان‌ها این کار خیلی پنهان است و نمی‌توان به طور دقیق نسبت به آن قضاوت داشت.