بدهی  8 میلیاردی شبکه ورزش
در سال‌های گذشته با توسعه سیستم پخش دیجیتال و گسترش این سیستم در کشور، تعداد شبکه‌های تلویزیونی به شکل قابل توجهی افزایش یافت. پس از افتتاح شبکه مستند، شبکه شما، شبکه بازار و شبکه نمایش، پخش آزمایشی شبکه ورزش از اول فروردین ۱۳۹۱ شروع شد و در حالی که ۲۸ تیرماه۱۳۹۱ با حضور محموداحمدی‌نژاد به صورت رسمی افتتاح شد، اما تا مرداد ماه سال قبل، این شبکه استان‌های زیادی از کشور را پوشش نمی‌داد.
به دلیل رویکرد تخصصی این شبکه نسبت به ورزش و تعداد مخاطبانی که علاقه‌مند برنامه‌های ورزشی هستند، انتظارات از شبکه ورزش بالا است، اما در همین راستا تا چه اندازه توانسته برنامه‌های قابل قبول ورزشی تولید کند سوالی است که باید کارشناسان و مخاطبان به آن پاسخ بدهند.
آیا صرفا راه‌اندازی شبکه‌های مختلف برای بالابردن تعداد کانال‌های تلویزیون مهم است یا باید به کیفیت و چگونگی برنامه‌سازی هم توجه کرد؟ در یک سال گذشته برنامه‌های زیادی در شبکه ورزش تولید شد. برنامه‌هایی که تولید آنها گاهی از سوی کارشناسان و مخاطبان با انتقاد‌های شدید روبه‌رو شد و گاهی هم مورد تشویق قرار گرفت. با این حال تعداد برنامه‌هایی که انتقادهای زیادی را برانگیخت، به نسبت برنامه‌های موفق بسیار بیشتر بود. حالا اینکه چرا چنین اتفاقی رخ داده دلیل خاص خود را دارد.
عدم توانایی در تهیه منبع درآمد باعث شده است تا این شبکه به تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان زیادی بدهی داشته باشد. گفته می‌شود مبلغ این بدهی آنقدر زیاد است که مدیران شبکه را به انزوا کشانده و آنها از یافتن راه‌حلی برای این مشکل ناتوان مانده‌اند. همین دلیل باعث شده تا درخواست‌های خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها برای مصاحبه با مدیران این شبکه بی‌نتیجه باقی بماند.
به گزارش سایت گل، شبکه ورزش بیش از
۸ میلیارد تومان بدهکاری دارد! آنگونه که شنیده می‌شود همین بدهی باعث شده تا مدیران سیاست جدیدی در پیش بگیرند. همکاری با تهیه‌کنندگانی که وضعیت مالی خوبی دارند و وابسته به بودجه صدا وسیما نیستند یکی از همان سیاست‌ها است. همکاری با چنین تهیه‌کنندگانی باعث می‌شود تا هم کنداکتور برنامه‌های این شبکه خالی نباشد و هم اینکه مدیران از سوی گروه‌های برنامه‌ساز به خاطر مشکلات مالی تحت فشار قرارنگیرند. نکته مهم اما اینجا است که در چنین شرایطی همان دسته از تهیه‌کنندگان هم تمایلی برای همکاری با شبکه ورزش از خود نشان نداده‌اند. به هرحال شبکه ورزش به عنوان شبکه‌ای تخصصی این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه ‌نرم می‌کند. مشکلاتی که باعث شده آنقدر‌ها که تصور می‌شد برنامه‌هایی تخصصی و قابل قبول در حوزه ورزش تولید نشود.