بکن باوئر نگذاشت هاجسون سرمربی تیم فوتبال آلمان شود
سرمربی حال حاضر تیم فوتبال انگلستان گفت: چیزی نمانده بود که در اواخر دهه 90 هدایت تیم ملی فوتبال آلمان را در اختیار بگیرد؛ اما بازیکن افسانه‌ای فوتبال آلمان مانع از این اتفاق شده است. «روی هاجسون» 66 ساله می‌گوید: «فرانتس بکن باوئر» مانع از انعقاد قرارداد وی با اتحادیه فوتبال آلمان شده است.
هاجسون در آن زمان هدایت بلکبرن را بر عهده داشت که از جانب «اجیدیوس براون»، رییس اتحادیه فوتبال آلمان، با وی تماس گرفته شد تا در خصوص جانشینی «برتی فوگتس» با وی مذاکره شود. هاجسون به میرر گفت: براون با جذب یک مربی خارجی به عنوان سرمربی تیم فوتبال آلمان با مشکلاتی مواجه بود. دوستم فرانتس بکن باوئر به براون گفته بود که یک مربی خارجی نه به برنامه مربیگری آلمان کمکی خواهد کرد و نه برای مربیان جوان و بااستعداد این کشور خوب است.
سرمربی انگلستان افزود: برای من افتخاری بود که براون تماس گرفت، اما در آن زمان با بلکبرن قرارداد داشتم. بنابراین به عنوان یک گزینه در فهرست رییس اتحادیه فوتبال آلمان باقی ماندم. این خودش افتخار بزرگی است.
هاجسون همچنین یورگن کلینزمن و یواخیم لو را ستود و عنوان کرد بسیاری از تیم‌ها از فوتبال آلمان به‌عنوان الگو استفاده می‌کنند.