پایین رفتن آب خوش از گلوی ورزش
روایت وزیر از رزومه کاری‌اش رشته تخصصی اینجانب در دوران جوانی ورزش کشتی بوده و همچنین به عنوان مربی تیم‌های ملی دانشجویان انجام وظیفه کرده‌ام و علاوه بر آن سوابقی چون برگزاری المپیادهای دانشجویی در سراسر کشور را در سابقه عملیاتی خود دارم و از آنجایی که جمعیت کثیری از دانشجویان و جوانان نیز در این المپیاد شرکت می‌کنند، مدیریت جوانان به نوبه خود امری مهم محسوب می‌شود. اینجانب همچنین مدیریت جهاد دانشگاهی، معاونت دانشگاه تکمیلی دانشکده تربیت بدنی و ریاست دانشکده در سه دوره را در کارنامه خود دارم و همچنین بنیانگذار ۴ نشریه علمی پژوهشی برای نخستین بار هستم و در یک نشریه بین‌المللی به زبان انگلیسی نیز مسوول بوده‌ام. کسانی که تخصص ورزشی ندارند، قطعا در این حوزه‌ به کار گرفته نخواهند شد و در خصوص مسائل سیاسی از وزارت اطلاعات استعلام رسمی شده است و مشخص شده که اینجانب در هیچ خطوط و دسته‌ای نبوده و نیستم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز محمود گودرزی را بر کرسی وزارت ورزش و جوانان نشاندند تا این وزارتخانه بعد از حدود ۳ ماه از بلاتکلیفی خارج شود.
وزیر جدید وزارت ورزش و جوانان ساعتی پس از کسب رای اعتماد مجلس به این وزارتخانه رفت تا امور را بر عهده بگیرد. او چهارمین گزینه پیشنهادی دکتر حسن روحانی برای وزارت ورزش و جوانان بود که موفق شد از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرد.
در پی انتخاب گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان پیام‌های تبریکی از سوی مدیران و افراد ورزشی برای او فرستاده شد. پدر تربیت بدنی ایران و نخستین دکترای این حوزه با ابراز خشنودی از انتخاب دکتر محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان، انتخاب او را نقطه عطفی در تاریخ ورزش ایران دانست.
به گزارش «ایسنا» دکتر مهدی نمازی‌زاده در یادداشتی آورده است: در وهله‌ اول به شخص ریاست جمهوری جناب آقای دکتر روحانی برای اعتمادی که به دانشگاهیان و اهالی متخصص در عرصه‌ ورزش داشته‌اند، تبریک می‌گویم و از ایشان تشکر می‌کنم. خوشحالم که پس از معرفی چندین وزیر پیشنهادی برای عرصه‌ ورزش و جوانان، در نهایت آقای گودرزی مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و از مجلس برای این اعتماد و انتخاب تشکر و تمجید می‌کنم. من به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه‌ تربیت بدنی که ۴۵ سال در بخش‌های مختلف سازمان تربیت بدنی، فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک و... فعالیت کرده‌ام قلبا احساس مسوولیت کردم تا از کلیه‌ همکاران محترم در هیات‌های علمی و نهادهای مختلف که در حوزه‌ ورزش مشغول فعالیت هستند، برای کمک به گودرزی درخواست همکاری کنم. مطمئنا انتخاب ایشان به عنوان وزیر، نقطه عطفی در تاریخ ورزش ایران خواهد بود. امیدوارم در این فرصت به دست آمده از ظرفیت‌های بسیاری که در بُعد انسان‌سازی، پرورش قهرمان و... در عرصه‌ ورزش وجود دارد، نهایت استفاده را داشته باشیم.
رییس، دبیرکل و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز با ارسال پیام مشترکی انتخاب گودرزی را به عنوان وزیر ورزش و جوانان تبریک گفتند. محمد علی آبادی رییس، بهرام افشارزاده دبیر کل و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک طی پیامی مشترک کسب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را به محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان تبریک گفتند. همچنین علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال در پیامی به دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان تبریک گفت.
اما وزیر جدید ورزش و جوانان درخصوص مهم‌ترین برنامه‌های خود در این وزارتخانه گفت: اینجانب برنامه ورزشی خود را با شعار برنامه ورزش پاک، معنوی، معرفتی، تنظیم و تدوین کرده‌ام و استقرار نظام توزیع عادلانه منابع ورزشی با اولویت حمایت از استان‌های کمتر برخوردار و مناطق روستایی و عشایری از مهم‌ترین شاخص‌های برنامه‌های ورزشی اینجانب است.
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: نهادینه سازی اخلاق و قانونمداری در ورزش، توسعه اخلاق‌مداری و نگاه فرهنگی به مقوله ورزش و تدوین و اجرای نظامنامه‌های اخلاقی کارآمد در باشگاه‌ها و موسسات ورزشی، پیشگیری از سوءاستفاده‌های سیاسی و اقتصادی از ورزش ایران، ایجاد تعامل بین ورزش و هنر، استفاده از توان رسانه‌ها در توسعه آموزه‌های اخلاقی در ورزش و توسعه ساختار حقوقی در ورزش کشور مهم‌ترین نیاز امروز است.
گودرزی ادامه داد: شفاف‌سازی و تعیین حدود وظایف مقامات مسوول در حوزه ورزش، حمایت از سازمان‌ها و موسسات ورزشی و مردم نهاد، کاهش تصدیگری دولت در امر ورزش نه در شعار بلکه در عمل، ارتقای کیفی و کمی ورزش با اولویت ورزش برای همه، ساماندهی نظام ورزش همگانی، شناسایی و احیای ورزش‌های بومی و محلی از راهبردهای مطرح شده در امر ورزش است.
وی در حوزه ورزش قهرمانی از برنامه خود برای تشکیل شورای عالی ورزشی کشور و تدوین نظام اولویت‌بندی در رشته‌های ورزشی به لحاظ اقبال عمومی و مدال‌آوری برای حضور مقتدرانه در عرصه‌های بین‌المللی خبر داد.
گودرزی با اشاره به اهمیت ورزش بانوان اظهار کرد: از آنجا که بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند در برنامه‌های خود به حوزه ورزش بانوان نیز در خصوص ساخت وتوسعه اماکن ورزشی، توسعه متوازن با توجه به شاخص‌های جنسیتی و عدالت اجتماعی نیز توجه ویژه‌ای داشته‌ام.