آیا از این دستگاه به طور مداوم استفاده خواهم کرد؟ بدون شک مهم‌ترین مساله، ‌استفاده مداوم از دستگاه ورزشی است که باید آن را در هنگام خرید در نظر داشت. آیا دستگاه امکان رسیدن به هدف را به شما می‌دهد؟

فردی که در شرایط بدنی خوبی به سر می‌برد، می‌تواند با یک ساعت ورزش مداوم 400 تا 600 کالری بسوزاند. باید ببینید که به چقدر کالری سوزاندن احتیاج دارید و بر طبق آن دستگاه را انتخاب کنید.
آیا دستگاه خوب ساخته شده است؟
تنها با نگاه کردن به دستگاه نمی‌توانید این مساله را متوجه شوید. سعی کنید در فروشگاه دستگاه را امتحان کنید. دستگاه باید محکم و مداوم باشد.
آیا دستگاه راحت است؟
دستگاه ممکن است خوب ساخته شده باشد،‌ اما با آن احساس راحتی نداشته باشید. هنگام امتحان کردن دستگاه در فروشگاه به احساسی که در کمر، مفاصل و عضلات دارید توجه کنید. صندلی دستگاه باید راحت باشد. اگر دستگاه دستگیره دارد باید دستگیره راحت باشد. همچنین سر و صدای دستگاه و چگونگی کنترل آن را نیز امتحان کنید.
چه نوعی بهتر است؟
همه دستگاه‌ها را امتحان کنید و دستگاهی که با آن بیشتر احساس راحتی می‌کنید، انتخاب کنید. بعضی از روی دست و هم روی پا کار می‌کنند، اما برای شما مناسب نیستند و احساس خوبی به شما نمی‌دهند.
آیا فضایی برای قرار دادن دستگاه در منزل دارید؟
داشتن تعداد زیادی دستگاه ورزشی فضای شما را می‌گیرد و سر و صدای زیادی نیز ایجاد می‌کند. سعی کنید بهترین دستگاه را انتخاب و خریداری کنید.
چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟
بعضی از دستگاه‌ها امکاناتی همچون نشانگر ضربان قلب، میزان سوزاندن کالری و زمان دارند. این امکانات خوب است، اما ضروری نیست. می‌توانید با توجه به بودجه خود بهترین دستگاه را انتخاب کنید.