ورزش حرفه‌ای در منزل!
دستگاه‌های ورزشی مختلفی وجود دارند که می‌توان آنها را برای ورزش در منزل خریداری کرد. تبلیغات مختلفی در این زمینه صورت می‌گیرد و بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن فواید و مضرات این دستگاه‌ها آنها را خریداری می‌کنند. به گزارش «ایسنا»، تعدادی از این دستگاه‌ها محبوب‌تر هستند و افراد زیادی آنها را تهیه می‌کنند.
در صنعت لوازم ورزشی خانگی، وسیله‌ای که باعث قدرتمند شدن بالاتنه و قوی شدن عضلات سینه و عضلات سه سر بازو می‌شود، دستگاه پرس نیمکت است. این دستگاه قابل تنظیم است. بنابراین انعطاف پذیری برای انجام تمرینات وجود دارد. می‌توان از نیمکت این دستگاه برای ورزش‌های دیگر از جمله پرس شانه، دمبل زدن و دراز و نشست با وزنه استفاده کرد.
دستگاه‌های متنوع ورزشی وجود دارند. این دستگاه‌ها گران هستند و بسیاری از مواقع استفاده زیادی از آنها نمی‌شود. می‌توان با انتخاب مناسب از خرید لوازم ورزشی که استفاده‌ای ندارند، پیشگیری کرد.
دستگاه‌های زیادی برای انجام تمرینات هوازی وجود دارند که عبارتند از: تردمیل، دوچرخه، الیپتیکال، روئینگ، استیر و غیره. اینکه کدام دستگاه را انتخاب کنیم به هدف، بودجه، شرایط و سلیقه فرد بستگی دارد. تردمیل قابل استفاده در داخل خانه است و بهترین مزیت آن سرعت قابل تنظیم است، حتی زنان باردار و کسانی که مشکلات جسمی دارند می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.
بزرگ‌ترین اشکال تردمیل این است که به ماهیچه پا فشار می‌آورد و گران قیمت است. همچنین تردمیل ممکن است برای فرد جذاب نباشد.
مزیت دوچرخه نسبت به تردمیل این است که فشار کمری به اعضای بدن به خصوص ستون فقرات و پاها وارد می‌کند. دوچرخه زدن یکی از ورزش‌های محبوب است. به وسیله دوچرخه می‌توان زودتر کالری سوزاند. این وسیله برای کسانی که کمبود وقت دارند، مناسب است.
می‌توان از دستگاه دوچرخه در سنین میانسالی نیز استفاده کرد. با دوچرخه کمتر از تردمیل به بدن آسیب وارد می‌شود. با این وجود استفاده از دوچرخه کمتر از تردمیل رایج است، زیرا تردمیل ماهیچه‌های بیشتری را حرکت می‌دهد و دوچرخه در حالت نشسته انجام می‌شود. دستگاه روئینگ بیشترین کالری را می‌سوزاند، زیرا بر روی عضلات بالاتنه و پایین تنه کار می‌کند. این دستگاه ارزان‌تر از تردمیل است. اشکال این دستگاه قرار گرفتن آن در پشت بدن است و صدایی است که به هنگام کار کردن تولید می‌کند. دستگاه الیپتیکال، در سال‌های اخیر بسیار مشهور شده‌است. دستگاه الیپتیکال برای اسکی بازان بسیار مناسب است و روی عضلات بالاتنه کار می‌کند. بیشتر ورزش‌های هوازی را می‌توان بدون دستگاه نیز انجام داد. این دستگاه‌ها برای راحت‌تر شدن ورزش طراحی شده‌اند. حرکاتی مانند دویدن، پیاده روی، دوچرخه، بالا رفتن از پله‌ها و اسکی، قبل از خرید دستگاه‌های ورزشی دستگاه را امتحان کنید و از زیان‌های آن آگاه باشید. حدود ۴۰ درصد از افرادی که لوازم ورزشی برای منزل می‌خرند از آن به میزانی که انتظار داشته‌اند استفاده نمی‌کنند.