کی‌روش در رئال بدشانس بود
مدافع سابق تیم ملی اسپانیا گفت: امکان ندارد در اسپانیا داوری به سمت تیمی سوت بزند. میشائیل سالگادو که به منظور دیدار با مسوولان فدراسیون فوتبال ایران سفر کرده است در گفت و گویی با خبرگزاری فارس در مورد مستطیل سبز و حاشیه‌های آن انجام داد که می‌خوانید:
قبل از هر چیز دلیل حضورتان را در ایران بگویید؟
به دعوت فدراسیون فوتبال ایران به اینجا آمدم و خوشحال شدم که آمدم و این حضور برایم جالب بود.
در خصوص چه مسائلی صحبت شد؟
با مسوولان ایران در مورد آینده همکاری بین ایران و اسپانیا صحبت کردم و اینکه فوتبال ایران به چه چیزهایی نیاز دارد.
در لیگ ایران در مورد داوری ها مسائل مختلفی مطرح می شود. از جمله اینکه شاید داوری‌ها به سمت تیمی خاص باشد. به طور مثال در یکی از دیدارهای لیگ برتر ایران، یکی از سرمربیان تیم‌ها با این جمله که داور به سمت تیم مقابل غش کرده بود، خبرساز شد و این داور همچنان محروم است. آیا در اسپانیا هم چنین مشکلاتی وجود دارد و به قول این مربی، داوران در این کشور هم به سمت تیم خاصی غش می‌کنند؟
من ۲۰ سال در لیگ اسپانیا بازی کردم و کاملا به داوران اعتماد داریم. آنها شاید اشتباهی داشته باشند اما کاملا حرفه‌ای هستند و امکان ندارد اشتباهی صورت گیرد.
در اسپانیا با وجود اینکه برخی رسانه‌ها اعتقاد دارند که داوران به سود رئال یا بارسا سوت می‌زنند، امکان ندارد که داوری به سمت تیمی سوت بزند یا به قول شما به سمت تیمی خاص غش کند. اگر هم اشتباهی باشد اصلا چنین چیزی عمدی نیست.
چقدر از کارلوس کی‌روش شناخت دارید و چه نظری در مورد او دارید؟
من خیلی خوب با او آشنا هستم و در مجموع رابطه خوبی با او داشتم.
از اینکه فرصت دیدار با کی‌روش در این سفر برایت مهیا نشد ناراحت نیستی؟
همین طور است. این بار که به ایران آمدم، نتوانستم او را ببینم و از این موضوع ناراحتم.
کی‌روش در رئال موفق بود؟
در این مورد فقط می‌توانم بگویم که خیلی بدشانس بود که در مادرید جام نیاورد.
ما در سال جام جهانی هستیم و کی‌روش می خواهد که باشگاه‌ها با او همکاری داشته باشند. می‌توانی این شرایط را با اسپانیا مقایسه کنی؟ آیا به طور مثال، زمان حضورت در رئال مادرید هم این مسائل وجود داشت؟
این مشکلی است که در تمام فوتبال جهان وجود دارد، البته برای خود بازیکنان هم سخت است که هم در باشگاه و هم در تیم ملی بازی کنند. با این حال معتقدم که بین همه از جمله باشگاه‌ها و تیم ملی و مربیان و بازیکنان باید تعامل برقرار باشد.
این را هم بگویم که در کشورهای پیشرفته این وسط چیزی به اسم بیمه هم وجود دارد که اگر برای بازیکنان در این شرایط خاص آسیب‌دیدگی پیش بیاید می‌تواند مسئله را تا حدودی جبران کند.
به عنوان یک اسپانیایی تیکی‌تاکا را چگونه تعریف می‌کنی؟
تیکی تاکا یعنی مالکیت بیشتر توپ نسبت به حریف. در اسپانیا برخلاف انگلیسی‌ها ما می‌خواهیم حفظ توپ کنیم و سیستم مالکیت توپ در فوتبال کشور ما حاکم است.
دو شب پیش با جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی دیداری داشتید. چه صحبت‌هایی در این دیدار رد و بدل شد؟
بیشتر در مورد فوتبال ایران حرف زدیم. به نکونام گفتم که امیدوارم بازیکنان بیشتری از ایران به اروپا بیایند. در گذشته بازیکنان بیشتری از ایران در اروپا بودند که امیدوارم روزی دوباره شاهد این اتفاق خوب برای فوتبال ایران باشیم.
در خصوص لالیگا صحبتی نکردید؟
اتفاقا در این مورد و شرایط روز لیگ حرفه‌ای اسپانیا و شرایط تیم‌ها هم صحبت کردیم.
در مورد بازی دوستانه ایران و اسپانیا و اینکه گفته می‌شود زمان پیشنهادی با بازی‌های مقدماتی جام ملت های آسیا تداخل پیدا کرده چه صحبت‌هایی شد؟
فدراسیون فوتبال ایران علاقه دارد که این دیدار برگزار شود. فعلا این موضوع در حد صحبت است و زمانی هم در نظر گرفته نشده است.