بازی دوستانه جوانان ایران مقابل جوانان آمریکا
تیم جوانان ایران درحالی اواخر آبان‌ماه اردویی را در شهر ونیز ایتالیا برگزار می‌کند که علاوه بر دیدار با تیم جوانان این کشور، قرار است در صورت تایید وزارت امور خارجه، دیداری با تیم جوانان آمریکا برگزار کند. البته طبق اعلام مسوولان فوتبال آمریکا، تیم جوانان این کشور قرار است در اردوی آماده‌سازی‌اش در ایتالیا، با تیم زیر 23 سال ایران بازی کند.
علی دوستی‌مهر مدیر فنی تیم فوتبال جوانان ایران در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد که این تیم اواخر آبان‌ماه به ونیز ایتالیا می‌رود و قرار است در این اردوی پنج روزه، دو بازی تدارکاتی داشته باشد.
دوستی‌مهر همچنین تاکید کرد: «تیم جوانان ایران قرار است در این اردو دو دیدار با تیم جوانان ایتالیا برگزار کند اما با توجه به اینکه تیم‌های جوانان کشورهای دیگر هم در ایتالیا اردو دارند، رایزنی‌هایی برای انجام بازی با یکی از این تیم‌ها در حال انجام است که اگر این بحث نهایی شود، تیم جوانان ۲ دیدار تدارکاتی با این تیم خواهد داشت و تنها یک بازی با تیم جوانان ایتالیا انجام می‌شود.» حریف ایران در این اردو که مسوولان فدراسیون فوتبال و تیم فوتبال جوانان ایران از بیان نام آن تا این لحظه خودداری کرده‌اند، تیم جوانان (زیر ۲۰ سال) آمریکا است، زیرا مسوولان فدراسیون فوتبال در حال رایزنی با وزارت امور خارجه هستند تا برگزاری این مسابقه به تایید مسوولان مربوطه هم برسد.
این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که تیم جوانان (زیر ۲۰ سال) آمریکا از روز یکشنبه اردوی ۱۱ روزه خود را در کمپی در شهر ورونای ایتالیا آغاز کرده است. همچنین طبق اعلام مسوولان فدراسیون فوتبال آمریکا، شاگردان «تپ راموس» قرار است در این اردو ۳ بازی تدارکاتی برگزار کنند. بر اساس برنامه‌ مطرح شده از سوی مسوولان تیم جوانان (زیر ۲۰ سال) آمریکا، این تیم روز ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان‌ماه) به مصاف تیم هلاس ورونا که در سری آ ایتالیا حضور دارد، می‌رود و در بازی دوم روز ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان‌ماه) قرار است به مصاف تیم زیر ۲۳ سال ایران برود. همچنین آخرین بازی این تیم روز ۱۹ نوامبر انجام می‌شود که حریف این تیم هنوز مشخص نیست.