سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمایت خود را از برگزاری دیدار دوستانه میان تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، برگزاری دیدار دوستانه برنامه‌ریزی شده میان آمریکا و ایران حمایت دولت آمریکا را درپی داشت تا جایی که یکی از مقامات وزارت خارجه اعلام کرد که این مسابقه در مسیر تمایل واشنگتن برای مذاکره مستقیم با تهران قرار دارد. ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه در این باره اظهار کرد: همیشه گفته‌ایم که با روی باز از مذاکرات مستقیم و گفت‌و‌گو با ایرانی‌ها استقبال می‌‌کنیم؛ بنابراین چه جایی بهتر از زمین فوتبال؟
اظهارات هارف پس از صحبت‌های هفته گذشته علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران صورت گرفت که گفته بود فدراسیون فوتبال آمریکا تمایل دارد ایران در تورنمنت چهارجانبه سال آینده در آمریکا برای آمادگی به منظور حضور در رقابت‌های جام‌جهانی برزیل شرکت کند.
رسانه‌های ایران به نقل از کفاشیان اعلام کردند: تایید یه فدراسیون فوتبال آمریکا برای حضور در این تورنمنت را دریافت کرده‌ایم.
در حالی که هارف حمایت خود را از این مسابقه اعلام می‌کرد، اظهار کرد که این گزارش‌ها را ندیده است. صحبت در خصوص برگزاری مسابقه فوتبال پس از بازگشت تاریخی روابط میان واشنگتن و تهران انجام شده است.
نیل بیوث، سخنگوی فدراسیون فوتبال آمریکا مذاکرات آمریکا با مقامات ایران برای برگزاری این مسابقات را تایید نکرده است، اما اعلام کرد که مقامات فدراسیون فوتبال این کشور با تمام فدراسیون‌هایی که به تیم ملی کشورشان به جام‌جهانی راه یافته برای شرکت در این تورنمنت چهارجانبه برای اواخر می یا اوایل ژوئن در آمریکا در حال مذاکره هستند. وی در این باره اظهار کرد: در حال همکاری نزدیک با دپارتمان دولت درخصوص دعوت از کشورهای برای شرکت در این تورنمنت هستیم. دپارتمان دولتی می‌داند که با کشورهای زیادی در این باره صحبت کرده‌ایم.
تیم‌های ملی ایران و آمریکا که به هر دو به جام‌جهانی راه یافته‌اند تنها دوبار در زمین فوتبال با یکدیگر رو در رو شده‌اند. ایران در رقابت‌های جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید و دیگر دیدار دو تیم در یک دیدار دوستانه که دو سال بعد در کالیفرنیا برگزار شد، با تساوی یک بر یک به پایان رسید.