ورزش در اوقات فراغت فشار خون را متعادل می‌کند
محققان چینی دریافتند که ورزش در اوقات فراغت باعث می‌شود که 19 درصد از احتمال بروز فشار خون بالا کاسته شود. در حالی که فعالیت فیزیکی در زمان کار به این میزان بر فشار خون تاثیر نمی‌گذارد.
مطالعات جدید نشان داده است که ورزش در اوقات فراغت با کاهش فشار خون در کسانی که زندگی ساکن دارند در ارتباط است. محققان بعد از بررسی به این ارتباط پی بردند. آنها دریافتند کسانی که بیش از چهار ساعت در هفته‌ در اوقات فراغت خود ورزش می‌کنند، ۱۹ درصد کمتر به فشار خون بالا دچار می‌شوند.
محققان همچنین دریافتند که فعالیت برای کار با پایین آمدن فشار خون در ارتباط نیست. حدود ۷۸ میلیون آمریکایی فشار خون بالا دارند. فشار خون بالا معمولا نشانه خاصی ندارد و به همین دلیل تشخیص و درمان آن کار آسانی نیست.
کسانی که در اوقات فراغت خود ورزش می‌کنند، زندگی سالم‌تری دارند. فشار خون بالا عامل بیماری‌های قلبی، عروقی و بیماری کلیه است، بنابراین کنترل و جلوگیری از آن بسیار مهم است. فعالیت فیزیکی که در زمان کار انجام می‌شود با ورزش در اوقات فراغت متفاوت است. کارهای یدی مانند کشاورزی، بلند کردن اشیای سنگین یا ایستادن به مدت طولانی با ورزش متفاوت هستند.