موافقت IOC با برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک ایران
کمیته بین‌المللی المپیک و شورای المپیک آسیا دیدگاه و نظرات خود را در خصوص وضعیت جنبش المپیک در جمهوری اسلامی ایران و مجمع عمومی انتخاباتی کمیته ملی المپیک را اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در نامه ارسالی از سوی پره‌میرو، مدیر روابط کمیته‌های ملی المپیک کمیته بین‌المللی المپیک و حسین المسلم مدیر کل و مدیر فنی شورای المپیک آسیا به کمیته ملی المپیک کشورمان آمده است:
وخبرتحولات مثبت اخیر در وضعیت جنبش المپیک کشورتان مسرت بخش بوده است؛ به ویژه پیشرفتی که تعدادی از فدراسیون‌های ملی در تهیه اساسنامه خود طبق مقتضیات و ملزومات فدراسیون‌های بین‌المللی مربوطه داشته اند.
همچنین از نامه صریح شما این‌گونه متوجه شدیم که مقامات دولت جدید و سرپرست جدید وزارت ورزش به صراحت تایید کرده‌اند که اصول و مقررات نهادهای بین‌المللی ورزشی باید محترم شمرده شده و رعایت شوند. بنابراین برداشت ما این است که قوانین ورزشی جاری کشورتان به زودی اصلاح خواهد شد تا در تطابق کامل با اصول و مقررات بنیادین منشور المپیک قرار بگیرد.
همچنین فرصت را مغتنم شمرده و مجددا از همکاری شما در مراحل اصلاح اساسنامه آن کمیته المپیک که نهایتا در تاریخ 10 ژوئن (20 خرداد 92) مورد تایید اعضای مجمع عمومی کمیته تان قرار گرفت و سپس در تاریخ 21 آگوست (30 مرداد) رسما توسط IOC تایید شد، تشکر کنیم. با توجه به تحولات مثبت حاصله و به درخواست شما خرسندیم که تایید نماییم مخالفتی با برگزاری مجمع عمومی انتخاباتی توسط آن کمیته ملی المپیک در اولین زمان ممکن، وجود ندارد. ما را در جریان اقدامات بعدی قرار دهید.