پرسپولیس درسودای انتقام از سپاهان

لیگ برتر سیزدهم درحالی در چهار روز آینده به پایان یک سوم بازی‌هایش می‌رسد که در این هفته دیدار حساس سپاهان و پرسپولیس در اصفهان برگزار می‌شود. دیداری انتقامی و سرشار از حواشی. در روز رقابت این دو تیم مدعی، فولاد و نفت در خانه و تراکتورسازی در رشت به فکر پیروزی هستند اما ناکامی هرکدام از این ۵ تیم، باز هم بالای جدول را دچار تغییر و تحول خواهد کرد. هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور با دیدار تیم‌های گسترش با ذوب‌آهن در روزپنج‌شنبه هفته جاری آغاز و با برگزاری بازی استقلال با مس کرمان در یکشنبه هفته آینده به پایان می‌رسد. مسابقاتی که در چهار روز انجام شده و احتمال دارد در صورت ناکامی فولاد مقابل سایپا و پیروزی پرسپولیس در اصفهان باعث صدرنشینی شاگردان دایی شود.

در این مطلب به چند دیدار مهم هفته دهم لیگ سیزدهم می‌پردازیم:

فولاد خوزستان - سایپای البرز

شاگردان حسین فرکی هر چند در هفته گذشته طعم پیروزی را نچشیدند اما به خاطر ناکامی دیگر مدعیان همچنان صدر جدول را در اختیار دارند. فولادی‌ها می‌دانند از دست دادن حتی یک امتیاز در این بازی می‌تواند به منزله جدا شدن از صدر باشد. به همین خاطر باید سایپا را قربانی جاه طلبی‌های خود کنند تا در پایان یک سوم لیگ سیزدهم همچنان صدرنشین بمانند.

حریف آنها یعنی نارنجی‌پوشان البرزی هم تیمی پرافت و خیزی است، آنها در هفته‌های گذشته نتایج خوبی به دست آورده و روزهای بدون باختی را سپری می‌کنند. سایپا اگر بتواند یک امتیاز هم در اهواز به دست آورد نتیجه ایده‌آلی برایش خواهد بود. هم برای آنها و هم برای سایر مدعیان که به صدر جدول چشم دوخته‌اند.

سپاهان اصفهان - پرسپولیس تهران

نبرد انتقامی شاهینی‌ها، تقابل کرانچار با دایی و بازگشت سپاهانی‌های گذشته به اصفهان؛ تمام اینها بر حساسیت مهم‌ترین بازی هفته دهم و یکی از حساس‌ترین دیدارهای نیم فصل این لیگ می‌افزاید. شاگردان کرانچار که در این فصل انتظارات هوادارانشان را برآورده نکرده‌اند، پس از تغییرات مدیریتی و رفتن علیرضا رحیمی، در این بازی میزبان پرسپولیسی هستند که با بردهای نه چندان پرگل، از ناکامی دیگر مدعیان برای رسیدن به رده دوم بهترین استفاده را کرده است.

زردپوشان اصفهانی در این بازی در غیاب نفراتی همچون محرم نویدکیا و احتمالا یعقوب کریمی و در هفته‌ای که جدایی جباری از این تیم قطعی شده، به فکر پیروزی مقابل سرخپوشان تهرانی هستند آن هم در نبردی بسیار حساس و سرنوشت ساز. ۳ امتیاز این دیدار قطعا سپاهانی‌ها را از روزهای تلخ نتیجه نگرفتن دور می‌کند و شانسی بزرگ است برای قرار گرفتن در جمع تیم‌های بالای جدول.

البته اصفهانی‌ها می‌دانند پرسپولیسی‌ها برای انتقام شکست فینال جام حذفی فصل گذشته انگیزه مضاعفی دارند اما برای اینکه ثابت کنند آن باخت اتفاقی نبوده، باید در این بازی هم به پیروزی برسند و راه خود را برای فاصله گرفتن از میانه جدول همواره کنند. زلاتکو کرانچار هم که هدایت سپاهان را بر عهده دارد، شاید همچنان به روزهایی فکر می‌کند که در پرسپولیس نتایج خوبی می‌گرفت اما به ناگاه حبیب کاشانی، علی دایی را جانشین او کرد و همین موضوع می‌تواند انگیزه‌ای برای موفق‌ترین مربی خارجی لیگ باشد تا شکست دادن تیم علی دایی، هم تیمش را رده‌ای بهتر از پنجم برساند و هم بار دیگر از این مربی انتقام بگیرد.

در سوی دیگر میدان سرخپوشان تهرانی هم با روحیه مضاعف و انگیزه بالا خود را برای این بازی سخت آماده کرده‌اند. آنها پس از پیروزی مقابل گسترش فولاد تبریز در هفته نهم، به لطف ناکامی مدعیان خصوصا شکست استقلال در اصفهان مقابل ذوب‌آهن، به رده دوم صعود کردند و برای تعبیر آرزوی صدرنشینی به فکر پیروزی مقابل سپاهان هستند.

برنامه دیدارهای هفته دهم لیگ برتر:

پنج‌شنبه - ۲۸ شهریور:

* گسترش فولاد - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۷:۵۰، ورزشگاه یادگار امام تبریز

جمعه - ۲۹ شهریور:

* فجرسپاسی شیراز - استقلال خوزستان، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه حافظیه شیراز

* داماش گیلان - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه عضدی رشت

* نفت تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه دستگردی تهران

* صبای قم - راه‌آهن سورینت، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه یادگار امام قم

* فولادخوزستان - سایپای البرز، ساعت ۱۸:۴۰، ورزشگاه تختی اهواز

* سپاهان اصفهان - پرسپولیس، ساعت ۲۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

یکشنبه - ۳۱ شهریور:

* استقلال تهران - مس کرمان، ساعت ۱۹، ورزشگاه آزادی تهران