شجریان پسر برای شجریان پدر «مرغ سحر» خواند
همایون شجریان در حضور پدر، در دومین شب از کنسرت «هوای گریه» با سر دادن نوای «مرغ سحر»، میزبان علاقه‌مندان آواز ایرانی شد.
به گزارش «ایسنا»، «هوای گریه» شامگاه جمعه، از دل سازهای نوازندگان ارکستر مجلسی تهران و با صدای همایون شجریان به گوش رسید. هوای تابستانی اواخر شهریورماه جان می‌دهد برای گوش سپردن ‌به نوای خوش سازهایی که دست‌های هنرمندان، سکوت آن را با همنوازی باشکوه خود می‌شکنند.
نوازندگان ارکستر مجلسی تهران یکی یکی روی صحنه حاضر شدند و با تشویق‌های پیاپی بردیا کیارس و همایون شجریان را به روی صحنه فراخواندند.
صدای تشویق‌ها آنی بالا گرفت که از حضور استاد آواز ایران در سالن خبر می‌داد. حاضران در سالن با فریادها و جملات محبت‌آمیز هر یک به گونه‌ای به محمدرضا شجریان ابراز ارادت می‌کردند و شجریان پسر به همراه کیارس از روی سن پایین آمد و با دسته‌گلی به استقبال شجریان پدر رفت.
دو هنرمند به روی سن بازگشتند و فضای عادی بر سالن حکم‌فرما شد.
«حاصل عمر» رهی معیری، «دفتر دل» و «سکوت» فریدون مشیری مخاطبان را میهمان رقص آرشه‌ها و نواهای خوش می‌کند. «نسیم وصل» با کلامی از رهی معیری آخرین قطعه این کنسرت بود و تشویق‌های پیاپی مخاطبان مانع از آن شد که اعضای گروه سالن را ترک کنند.
حاضران فریاد می‌زدند: «همایون! مرغ سحر را بخوان»؛ «به یاد استاد مرغ سحر» شجریان و کیارس به روی صحنه بازگشتند و «مرغ سحر ناله سر کن» برای مخاطبان اجرا شد.