امتناع فرنگی‌کاران از حضور در مسابقات جهانی!
پیکارهای کشتی قهرمانی جهان در حالی از امروز (یکشنبه) با انجام مراسم وزن‌کشی به طور رسمی در بوداپست مجارستان آغاز می‌شود که کشورهای مدعی و صاحب نام این رشته بهترین و آماده‌ترین نفرات خود را برای حضور در این آوردگاه بزرگ آماده کرده‌اند.
در آغاز رقابت‌های قهرمانی کشتی جهان و بعد از مراسم وزن کشی که عصر امروز انجام می‌شود، از فردا (دوشنبه) با مصاف آزادکاران مدعی دنبال می‌شود، این در حالی است که برای برگزاری این مبارزات تمامی کشورهای صاحب‌نام و عنوان‌دار کشتی جهان برترین و آماده‌ترین نفرات خود را روانه مجارستان کرده‎اند.
در همین راستا، می‌توان به تیم‌ کشتی آزاد قزاقستان اشاره کرد که پس از رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن تغییرات زیادی در کادر فنی خود داشت و هم‌اکنون با سرمربیگری «روسلان عمرعلیاف» در رقابت‌های جهانی مجارستان حضور خواهد یافت.
قزاق‌ها در سبک وزن رسول کالی‎اف را به مجارستان فرستاده‌اند که دوران مصدومیت خود را پشت سر گذاشته و امسال نیز موفق به کسب مدال برنز از مسابقات بین‌المللی علی علی اف و مسابقات قهرمانی آسیا شده است.
در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز دولت نیازبکوف که پس از المپیک لندن به یک وزن بالاتر آمده بلافاصله با یک قهرمانی در قزاقستان و کسب مدال برنز در آسیا و پس از آن موفقیت در مسابقات بین‌المللی دورتموند در ترکیب تیم قزاقستان جای گرفت.
در دسته ۶۶ کیلوگرم پس از کش و قوس‌های فراوان و با توجه به اینکه هیچ‌ یک از کشتی‎گیران مبارزات خوبی از خود نشان نداد کادر فنی با انتخاب ژوماگازی‌اف به این قائله خاتمه داد. همچنین در وزن ۷۴ کیلوگرم آکژورک تاناتاروف دارنده مدال برنز المپیک لندن با پیروزی در رقابت‌های جایزه بزرگ آلمان مجددا صاحب دوبنده تیم قزاقستان شد.
در وزن ۸۴ کیلوگرم هم اصلان خالیدزه و در ۹۶ کیلوگرم تیموراز تیگی‌اف که یکی از با تجربه‌ترین اعضای تیم است، حضور دارند. البته در سنگین وزن دولت شعبان‌بای که امسال بهترین کشتی‌گیر رقابت‌های جایزه بزرگ آلمان شد و در حال حاضر با تجربه‌ترین کشتی‌گیر قزاقستان نیز به حساب می‌آید، با حریفان خود مبارزه خواهد کرد.
کادر فنی تیم کشتی فرنگی روسیه نیز برای جبران برخی کاستی‌های المپیک لندن با تغییرات محسوسی برای مجارستان برنامه ریزی کرده و تلفیقی از جوانان با انگیزه و مردان عنوان‌دار و باتجربه خود را جهت اعزام به بوداپست معرفی کرده است. کادر فنی تیم کشتی آزاد روسیه ترکیب این تیم را برای مسابقات جهانی مجارستان در حالی معرفی کرد که نرمان اسرافیلوف و حاجی مراد گاتسالوف هم در ترکیب این تیم حضور دارند و جالب‌تر آنکه گاتسالوف در سنگین وزن، جایگزین آلن خوگایف شده است.گاتسالوف که در المپیک لندن جایی در ترکیب تیم ملی روسیه نداشت به تازگی در گفت‌وگویی اعلام کرد: تمرینات زیادی را با آرتور تایمازوف قهرمان المپیک و جهان در اوستیا برگزار کرده و کاملا با شیوه مبارزات سنگین وزن‌‎ها آشنایی پیدا کرده است.
طبق برنامه رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان که در مجارستان برگزار خواهد شد، آزادکاران سـه وزن نخسـت کشورمان باید امروز با حضور در مراسم وزن کشی به روی باسکول بروند.
اختلاف ساعت تهران با بوداپست مجارستان، ۱۵۰دقیقه است. به طوری که ساعت ۱۳ به وقت مجارستان ۱۵:۳۰ به وقت تهران است. ترکیب تیم ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳ مجارستان را نفرات زیر تشکیل می‎دهند:
۵۵ کیلوگرم: حسن رحیمی/ ۶۰ کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور/ ۶۶ کیلوگرم: مهدی تقوی/ ۷۴ کیلوگرم: عزت‌الله اکبری/ ۸۴ کیلوگرم: احسان لشکری/ ۹۶ کیلوگرم: رضا یزدانی- جعفر دلیری(ذخیره)/ ۱۲۰ کیلوگرم: کمیل قاسمی.

امتناع فرنگی‌کاران ایران از حضور در مسابقات جهانی
روز گذشته خبری منتشر شد که واکنش های متفاوتی داشت. اعضای تیم ملی کشتی فرنگی ایران در شرایطی که کمتر از یک هفته به آغاز رقابت‎های جهانی باقی مانده، با اعلام انصراف از حضور در این پیکارها، محل اردو و تمرینات خود در خانه کشتی را ترک کردند. دلیل ملی‌پوشان فرنگی برای چنین اقدامی تبعیضی است که مسوولان فدراسیون بین آنها و اعضای تیم ملی کشتی آزاد قائل شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، برخی از فرنگی‌کاران تیم ملی ایران ضمن گلایه از تبعیض مسوولان فدراسیون کشتی بین آنها با آزادکاران اعزامی به مسابقات جهانی، اعلام کردند که تا روشن شدن تکلیف‌شان و پاسخگویی متولیان از سفر به مجارستان خودداری خواهند کرد.
اعتراض اعضای تیم ملی کشتی فرنگی به این موضوع است که مسوولان فدراسیون کشتی که به تازگی اقدام به جذب اسپانسر برای تامین هزینه‌های لازم کرده‌اند، بخش بیشتر بودجه دریافتی از این راه را برای تیم کشتی آزاد هزینه کرده‌اند و بخش کمتری را به این تیم (کشتی فرنگی) و آماده‎سازی آن اختصاص داده‌اند. در همین راستا اردونشینان تیم ملی کشتی فرنگی طی تماس‌های مکرر با حجت‌الله خطیب، سرپرست فدراسیون کشتی خواستار رسیدگی به موضوع و پاسخگویی بودند، اما در این راه ناموفق بودند و به نتیجه مطلوبی نرسیدند و در نهایت هم فرنگی‌کاران با خاموش شدن گوشی همراه خطیب مواجه شدند. همین مساله باعث شد تا فرنگی‌کاران دیروز و در فاصله یک هفته مانده تا آغاز مسابقات قهرمانی جهان اعلام به انصراف از این رقابت‌ها کنند. آنها در حالی تهدید به کناره‌گیری از حضور در مسابقات جهانی کردند که مشغول جمع آوری وسایل خود و ترک خانه کشتی بودند. مسابقات کشتی قهرمانی جهان طی روزهای 24 تا 31 شهریورماه در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.

امتناع فرنگی‌کاران از حضور در مسابقات جهانی!