تلاش دو تیم سپاهان و صبای قم برای رسیدن به سومین پیروزی لیگ و رقابت این دو تیم برای صدرنشینی، انگیزه استقلالی‌ها وجبران شکست در شیراز برابر تیم بدون امتیاز لیگ، دیدار سخت تراکتورسازی در اصفهان بدون کریمیان و رویارویی مایلی‌کهن و فرکی در قم از اتفاقات روز نخست از هفته سوم لیگ برتر محسوب می‌شود.
هفته سوم از رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز سه‌شنبه با برگزاری ۷ دیدار آغاز می‌شود که دیدار فجرسپاسی با استقلال هر چند جذاب‌ترین بازی این هفته است، اما بازی سپاهان با گسترش در تبریز، صبا با فولاد در قم و راه‌آهن با ملوان در تهران هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. البته در این هفته بازی ذوب‌آهن اصفهان با تراکتورسازی تبریز تحت تاثیر تصادف شدید مهدی کریمیان و بستری بودن این بازیکن در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز قرار دارد.

ذوب آهن اصفهان - تراکتورسازی تبریز
لوکا بوناچیچ هنوز در لیگ سیزدهم رنگ پیروزی را ندیده و در این هفته باید مقابل تیم پرطرفدار تراکتورسازی قرار بگیرد. تراکتورسازان هم مثل ذوب‌آهن بردی در لیگ سیزدهم نداشته‌اند، همین مساله باعث ناراحتی مدیرعامل باشگاه و هواداران پرشمار و پرشور تراکتورسازی شده است. البته زینی‌زاده مدیرعامل تراکتورسازی در رسانه‌ها به مجید جلالی اولتیماتوم داده که باید در دیدار با ذوب‌آهن پیروز شود. بنابراین جایگاه جلالی در تراکتورسازی در خطر است. با این حال ذوب‌آهن هم برای برد به میدان می‌آید و همین مساله می‌تواند دیدار این دو تیم را جذاب کند. بازیکنان تراکتورسازی در شوک تصادف مهدی کریمیان و به کما رفتن این بازیکن هستند؛ هرچند شب گذشته خبر رسید که کریمیان از کما خارج شده است.

گسترش فولاد - سپاهان
گسترش فولاد و سپاهان دو تیم دیگر اصفهان و تبریز در لیگ برتر در شرایط کاملا متفاوتی به میدان می‌روند. زردپوشان اصفهانی که صدرنشین لیگ برتر هستند برای تداوم صدرنشینی‌شان باید در تبریز پیروز شوند. گسترش فولاد تبریز که هنوز بردی نداشته می‌خواهد اولین سه امتیاز خانگی را بگیرد. برادران خطیبی (رسول و حسین) اگر بتوانند سپاهان را متوقف کنند یا سه امتیاز از این تیم بگیرند باعث خوشحالی استقلال، پرسپولیس و حتی صبای قم خواهند شد.

فجرسپاسی - استقلال
استقلال اگرچه هفته گذشته در تهران مقابل سپاهان بازنده شد، اما طرفداران امیر قلعه‌نویی می‌گویند او هر وقت در هفته دوم بازنده شده در آخر فصل به مقام قهرمانی رسیده است.
تیم‌های قلعه‌نویی معمولا در شش هفت هفته اول لیگ با نوسان ظاهر می‌شوند، اما هرچه از لیگ برتر می‌گذرد شرایط تیم‌های قلعه‌نویی نیز بهتر می‌شود و هواداران استقلال هم به این مساله دلخوش هستند که تیم محبوب‌شان در هفته‌های آینده قطعا بهتر بازی کند و بهتر نتیجه بگیرد به ویژه اینکه استقلال تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم هست.
در بازی این هفته استقلال مقابل فجرسپاسی همه یک برد آسان را برای آبی‌پوشان تهرانی پیش‌بینی می‌کنند. فجرسپاسی آخرین تیم جدول است و نه امتیازی دارد و نه حتی گلی به ثمر رسانده است. غلامحسین پیروانی در توجیه عملکرد ضعیف تیمش گفته جوانگرایی در فوتبال ایران مساوی با نابودی است؛ البته شاید شاگردان جوان پیروانی در این دیدار انگیزه مضاعفی داشته باشند. هرچند برخی معتقدند که فجرسپاسی در این فصل خیلی هم تیم جوانی نیست و بازیکنان پابه سن گذاشته هم جذب کرده است. دیدار در حافظیه شیراز همیشه برای استقلال دردسرساز بوده با این حال روی کاغذ شاگردان قلعه‌نویی برنده این بازی هستند مگر اینکه تیم فجرسپاسی واقعا در هفته سوم لیگ برتر شگفتی‌ساز شود و بتواند ستارگان ملی‌پوش استقلال را متوقف کند.


برنامه کامل دیدارهای هفته سوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر
سه‌شنبه - 15/5/92
* گسترش فولاد تبریز - سپاهان اصفهان، ساعت 22، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* ذوب‌آهن اصفهان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 22، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
* صبای قم - فولاد خوزستان، ساعت 22، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* استقلال صنعتی خوزستان - سایپا البرز، ساعت 22، ورزشگاه تختی اهواز
* داماش گیلان - نفت تهران، ساعت 22، ورزشگاه شهید عضدی رشت
* راه‌آهن تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت 22 ، ورزشگاه تختی تهران
* فجرسپاسی شیراز - استقلال تهران، ساعت 22:15، ورزشگاه حافظیه
چهارشنبه - 16/5/92
* پرسپولیس - مس کرمان، ساعت 22:15، ورزشگاه آزادی تهران