تهدید کشتی ایران به حذف از مسابقات جهانی
در حالی که یکروز از مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان می‌گذشت تیم ملی ایران روی سایت فیلا همچنان نایب قهرمان بود، اما در مراسم یکشنبه‌شب گذشته سرمربی تیم ملی جوانان ایران روی سکوی سوم ایستاد. به گزارش «ایسنا»، رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان در صوفیه بلغارستان با قهرمانی روسیه به پایان رسید.
در رده بندی سایت فدراسیون جهانی کشتی تیم ایران با ۵۲ امتیاز بالاتر از آذربایجان ۴۹ امتیازی، به عنوان نایب قهرمان معرفی شده است، اما پس از اینکه کریمی، ملی‌پوش ۸۴ کیلوگرم ایران حاضر به رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس نشد، مسوولان فیلا در همان پای سکو شش امتیاز این کشتی‌گیر را حذف کردند و تیم آذربایجان را به عنوان نایب قهرمان معرفی کردند تا محمد طلایی، سرمربی تیم ملی کشتی جوانان ایران جام سومی را دریافت کند. ماجرا از این قرار است پس از اینکه سومین نماینده کشتی جوانان ایران نیز حاضر به رویارویی با حریفی از رژیم اشغالگر قدس نشد، مسوولان فیلا کشتی ایران را تهدید به حذف از مسابقات جهانی کردند.
پس از اینکه علیرضا کریمی، ملی‌پوش وزن ۸۴ کیلوگرم ایران حاضر به رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس نشد، مسوولان فیلا مدارک پزشکی وی برای کشتی نگرفتن را قبول نکردند و ضمن اینکه کریمی را به جای مقام پنجمی از جدول مسابقات حذف کردند، گفته می‌شود که آنها مسوولان کشتی ایران را تهدید کرده‌اند که این اتفاقات را به کمیته‌ بین‌المللی المپیک گزارش خواهند داد و اگر این جریانات تکرار شود تیم‌های ملی کشتی ایران از مسابقات جهانی بزرگسالان در مجارستان حذف خواهند شد، البته باز هم شنیده می شود که سران فیلا قصد داشتند در همین مسابقات تیم ایران را از رقابت‌ها حذف کنند که با صحبت‌های مسوولان کشتی ایران در صوفیه، این قضیه رخ نداد.
این اتفاقات در حالی بود که دو ملی‌پوش کشتی فرنگی جوانان نیز در مسابقات جهانی صوفیه با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس روبه‌رو نشدند، اما امتیازات این کشتی‌گیران به حساب آمد و تیم ملی فرنگی جوانان بر سکوی سوم جهان ایستاد، در حالی که در مسابقات آزاد، امتیاز نماینده ۸۴ کیلوگرم ایران کاملا کسر شد تا ایران عنوان نایب قهرمانی را با سومی عوض کند.تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در این مسابقات صاحب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز شد. تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ با مدال طلای یونس سرمستی در وزن ۵۵ کیلوگرم، دو برنز پیمان یار احمدی (۶۶ کیلوگرم) و مصطفی قیاسی (۷۴ کیلوگرم) و مدال نقره عبدالله قمی در ۱۲۰ کیلوگرم بر سکوی سوم جهان ایستاد.
طلایی: با رایزنی نگذاشتیم تیم ایران را حذف کنند
در همین رابطه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان می‌گوید با رایزنی زیاد اجازه ندادند تیم ایران را از مسابقات حذف کنند، اما مسوولان فیلا اعلام کردند که ایران با این شرایط در رقابت‌های جهانی مجارستان با مشکل روبه‌رو می‌شود.
محمد طلایی در رابطه با عملکرد تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ اظهار کرد: علیرضا کریمی (آزادکار وزن ۸۴ کیلوگرم) مرد طلایی تیم من است. وی در حالی که می‌توانست به راحتی صاحب گردن آویز طلا شود به دلیل روبه‌رو نشدن با حریفی از رژیم اشغالگر قدس در نیمه نهایی، از دور مسابقات حذف شد و تلاش ما برای موافقت با گواهی پزشکی به نتیجه نرسید و تنها توانستیم با رایزنی بسیار زیاد تیم را در رقابت‌ها حفظ کنیم و عملا با هفت کشتی گیر در رده بندی تیمی سوم شدیم.
طلایی افزود: تیم پزشکی مسابقات اعلام کرد که چون دوبار در رقابت‌های فرنگی گواهی پزشکی را برابر حریفان رژیم اشغالگر قدس تایید کرده‌اند فقط در صورتی که خدای نکرده دست کریمی قطع شود گواهی می‌دهند و حتی برخلاف مسابقات فرنگی که هر دو نماینده ما از جدول حذف نشدند، کریمی را از جدول رقابت‌ها کنار گذاشتند و باعث شدند تیم ایران جایگاه نایب قهرمانی را از دست بدهد. البته آنها گفتند در این زمینه در رقابت‌های جهانی مجارستان با مشکل روبه‌رو می‌شویم. وی با اشاره به اینکه دفاع از ارزش‌های نظام مهم‌تر از سکوی نایب قهرمانی است، گفت: کریمی یک کشتی گیر آینده دار است و امیدوارم مسوولان به نحو شایسته‌ای از این جوانمرد ورزش پهلوانی کشتی قدردانی کنند.
سرمربی تیم ملی جوانان همچنین گفت: تیم کشتی آزاد جوانان ایران بدون حضور در حتی یک تورنمنت بین‌المللی و تنها پس از شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا، راهی مسابقات جهانی بلغارستان شد و شرکت نداشتن در تورنمنت‌های برون‌مرزی باعث شد تا برخی کشتی گیران دچار اشتباهاتی شوند که ناشی از کمبود تجربه است.
وی در مورد عملکرد کشتی‌گیران ایران در مسابقات جهانی صوفیه گفت: آزادکاران از نظر آمادگی فنی و جسمانی در سطح خوب و مطلوبی قرار داشتند و تنها مشکل ما کمبود تجربه برون مرزی، به ویژه رویارویی با حریفان اروپایی بود.