روزنامه لاناسیون آرژانتین نوشت: دیگر دلیلی برای هواداری از دیگو مارادونا نمانده است. پس از بازداشت دیگو آرماندو مارادونا از سوی پلیس امنیتی ایتالیا در فرودگاه، منابع خبری آرژانتین دیرتر از سایر نقاط جهان این خبر را پوشش دادند.

در حالی‌که به نظر نمی‌رسد مارادونا همچنان در قلب مردم آرژانتین به عنوان نمادی از این کشور باقی مانده باشد، بازداشت وی از دید تحلیلگران ورزشی و اجتماعی، ورقی دیگر از کتاب رسوایی‌های وی توصیف شده است.

پدرو اورتگا، نویسنده قدیمی‌فوتبال آرژانتین در این مورد می‌نویسد: «کاش تلاش جوانان آرژانتینی برای تبدیل شدن به مارادونای دوم، به دوران جوانی و بازی در تیم ملی خلاصه شود تا نابود نشوند.»

در ادامه این مقاله آمده است: «متاسفانه دیگر دلیلی قانع‌کننده برای هواداری از دیگو برای من باقی نمانده است. وقتی تیتر روزنامه‌های ورزشی را در چند سال گذشته مرور می‌کنم، می‌بینم کوچکترین ارتباطی به جهان فوتبال ندارد.»

در این گزارش آمده است: «مسی جوان با تو هستم. برای چه تلاش می‌کنی مارادونای دوم آرژانتین باشی؟ لطفا مسی اول باش چرا که باور ندارم تو را در بیمارستان و بخش اورژانس ناشی از مصرف مشروبات الکلی یا خود کشی یا مواد مخدر تماشا کنم.»