نباید چشم را بست و دهان را باز کرد!

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در مورد شکایت علیه حجازی و حاجیلو گفت: قصد موضع‌گیری نداشتم، اما صحبت‌های سرمربی استقلال و سرپرست این تیم مرا مجبور به واکنش کرد. محمدرضا ساکت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: به نظر می‌رسد که کادر فنی استقلال این بار نتوانسته بر روی مسائل داوری تمرکز کند. چرا که قضاوت داور هیچ ابهامی را به همراه نداشته است و آنها این بار تصمیم گرفته‌اند با دروغ‌های بسیار عجیب به سراغ میزبان بروند. حجازی و حاجیلو صحبت‌هایی را مطرح کردند که ما مجبور به شکایت از آنها در کمیته انضباطی شدیم. آنها برای اینکه خطای بزرگ خود را بپوشانند، چنین عملی را مرتکب شده‌اند.

ساکت ادامه داد: رفتن حجازی به داخل زمین در حین بازی، حمله به طرف داور در پایان بازی، پرتاب ترقه توسط یکی از هواداران استقلال و مجروح شدن دروازه‌بان ما و فحاشی‌هایی که حاجیلو نسبت به نیروهای امنیتی در حین بازی داشت از خطاهای بسیار بزرگ حجازی و حاجیلو بود. آنها برای فرافکنی و توجیه شکست خود و فضاسازی تبلیغاتی چنین توهین‌هایی را مطرح کرده‌اند. وی افزود: من از این توهین‌ها نمی‌گذرم و از حجازی گله‌مند هستم. ضمن آنکه از فتح‌ا...‌زاده که با صداقت همیشگی خود صحبت‌های حجازی را تایید نکرد، تشکر می‌کنم.

ساکت درباره این ادعا که لیدر تماشاگران سپاهان با بلندگو نسبت به بازیکن استقلال فحاشی کرده است، گفت: این چنین نیست چرا که کسانی که در ورزشگاه بلندگو دارند، توسط نیروهای امنیتی از پیش شناسایی شده‌اند و هیچ توهینی از طریق بلندگو به بازیکنان استقلال نشده است و توهین‌های جزئی که وجود داشت، دامن بازیکنان سپاهان را گرفت و اگر توهین کوچکی به بازیکنان استقلال شد اطمینان دارم که توسط تماشاگرانی شد که سپاهانی نبودند. ضمن آنکه ما نباید اشتباه چند نفر را به عنوان فرهنگ‌سازی یک مدیرعامل تلقی کنیم. این یک کم‌لطفی و توهین بزرگی است و نمی‌توانم از این گفته‌ها چشم‌پوشی کنم.

ساکت ادامه داد: اطلاعات کافی و تصاویر لازم وجود دارد و امیدوارم ناظران و داوران تمامی مسائلی که کادر فنی استقلال مطرح کرده‌اند با صداقتشان گزارش کنند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: ما از این دو نفر گله‌مندیم. قرار نیست که یک مربی پایش را از حوزه کاری‌اش خارج کند و به حوزه مدیریت توهین کند. قرار نیست که هرچه به دهانمان می‌آید را بگوییم. جامعه فوتبال سوابق ما را می‌شناسد و بهترین قاضی برای قضاوت در مورد این مساله است. ما این حرکات را فرافکنی و بزرگ‌نمایی برای سرپوش گذاشتن بر‌ روی خطاهای چندگانه استقلال می‌دانیم.

وی افزود: به دلیل احترامی که برای فتح‌ا...‌زاده قائلم و همچنین بازی حساسی که استقلال برابر پرسپولیس دارد، قصد مصاحبه هم نداشتم، اما صحبت‌های آنها غیرقابل تحمل است و لازم دیدم که به افکار عمومی در‌این‌باره توضیح دهم. از فتح‌ا...‌زاده هم می‌خواهم که تذکر لازم را بدهد.

ساکت در پایان گفت: ممکن است، شکست در دقیقه ۹۴ برای هر تیمی به وجود بیاید، اما دشوارتر از باخت دقیقه ۹۴ توهین و افترا بستن و همچنین چشم‌ها را بستن و دهان را باز کردن است.