یزدانی خرم: سرمربی تیم کشتی آزاد، دو سه روز آینده معرفی می‌شود

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد طی دو، سه روز آینده معرفی خواهد شد. این تصمیمی بود که محمدرضا یزدانی خرم پس از نشست دو ساعته با رییس و دبیر کل کمیته ملی المپیک برای بررسی برنامه‌های کشتی در المپیک ۲۰۰۸ پکن اعلام کرد.

رییس فدراسیون کشتی در این نشست به همراه رحیم جدی و واعظی حضور یافته بود و کادر فنی تیم‌های ملی کشتی به دلیل مشخص نبودن حکمشان برای المپیک ۲۰۰۸ پکن حضور نیافته بودند. پس از این تعیین تکلیف مربیان تیم ملی نشست دیگری برگزار خواهد شد و مربیان برنامه‌هایشان را ارایه می‌کنند.

یزدانی خرم ابتدا از مسابقات جهانی باکو و نتایج کسب شده در این رقابت‌ها آغاز کرد و گزارش کاملی را از تک تک مدال‌های کسب شده و کشتی‌های انجام شده ارایه داد.

وی مهم‌ترین دستاورد مسابقات جهانی باکو را کسب عنوان نایب قهرمانی در کشتی فرنگی ذکر کرد و گفت: نتایج کسب شده در کشتی آزاد را نیز تنها یک اتفاق می‌دانم که در ورزش احتمال وقوع آن هست. امیدوارم در مسابقات بعدی بتوانیم این نتایج را جبران کنیم.

یزدانی خرم در ادامه به تشریح برنامه‌های فدراسیون برای اردوها، دیدارهای تدارکاتی و اعزام‌ها پرداخت و گفت: مهم‌ترین مساله در این زمینه به برگزاری مسابقات لیگ بازمی‌گردد که نباید تعطیل شود و از طرفی باید برنامه‌های مسابقات برون مرزی خود را نیز حفظ کنیم.

در ادامه با توصیه رییس کمیته ملی المپیک مقرر شد،‌ در زمینه‌های تغذیه، بدنسازی و آنالیز در کشتی که در مسابقات جهانی باکو بیشتر نمود پیدا کرد، حتما از امکانات علمی - ورزشی آکادمی و کمیته ملی المپیک بیشتر استفاده شود و حتی نشست تخصصی در این زمینه برای استفاده از نیروهای علمی برگزار شود تا تیم ملی کشتی با برنامه ریزی به روزی آماده مسابقات المپیک ۲۰۰۸ پکن شود.

در پایان نشست محمدرضا یزدانی خرم در رابطه با ترکیب جدید کادرفنی و این که چه تصمیمی برای هدایت تیم‌های ملی کشتی اتخاذ خواهد شد، گفت: عجله نداریم، برای تعیین کادر فنی تیم‌های ملی در حال برنامه‌ریزی هستیم و طی پانزده روز آینده وضعیت همه چیز مشخص خواهد شد. در طول این مدت مهم‌ترین مساله برگزاری مسابقات لیگ است که باید در زمان مقرر آغاز شود.

وی در ادامه بر حضور منصور برزگر به عنوان مدیر تیم‌های ملی تاکید کرد و گفت: وی قطعا در این پست حضور خواهد داشت و تغییری نداریم.

رییس فدراسیون کشتی در رابطه با چگونگی فعالیت علیرضا حیدری سرمربی مستعفی تیم ملی کشتی آزاد توضیح داد: وی به ما گفته است که می‌خواهد برای المپیک ۲۰۰۸ پکن کشتی بگیرد، اما، ما نیز به او گفته‌ایم که باید یکی از دو کار را انجام دهد، یا کشتی بگیرد و یا مربی باشد. حیدری نیز پس از این صحبت‌ها در حال برنامه‌ریزی است و قرار است پاسخ ما را بدهد.