علیرضا حیدری از سرمربیگری تیم‌ملی کشتی آزاد کناره‌گیری کرد

علیرضا حیدری از سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد کناره‌گیری کرد.

مرد ۶مداله کشتی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص این تصمیم خود گفت: ابتدا باید از یزدانی خرم تشکر کنم که اعلام کرد به من اختیار تام می‌دهد اما، وضعیت حال حاضر کشتی طوری است که با اختیار تام هم نمی‌توانم در فرصت سه ماهه کاری انجام دهم. وی ادامه داد: در حال حاضر بحث لیگ مطرح است و با این شرایط تیم تا عید دست من نیست و پس از آن تنها ۳- ۴ماه فرصت است که در این زمان کوتاه کاری نمی‌شود انجام داد.

حیدری تصریح کرد: مساله ملی یک بحث است و موضوع داخلی، بحث دیگر. باید در کشتی حرفه‌ای کار کرد اما، خیلی مواقع بستر آن آماده نیست.

با این وضعیت که لیگ باید تا آخر سال انجام شود، کار کردن خیلی سخت می‌شود و اگر نباشم، راحت‌ترم.

یک کشتی‌گیر در لیگ به دلیل وزن کم کردن‌های پیاپی تخلیه می‌شود و پس از آن سه چهار ماه فرصت است که باید انتخابی هم بگذاریم. البته شاید من زیاده خواه باشم اما با این وضعیت عملا کاری ساخته نیست.

سال گذشته هم نمی‌توانستم کاری انجام دهم چرا که زمانی آمدم که ۸۰درصد چارچوب‌ها مشخص شده بود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص وضعیت تیم ملی برای حضور در المپیک گفت: ۸۰ تا ۹۰‌درصد نفراتی که می‌خواهند به المپیک بروند، از همین تیم ملی فعلی هستند و در این مدت نمی‌توان کار محسوسی کرد. از کشتی‌گیران جوان زمانی می‌توانیم استفاده کنیم که به حد بزرگسالان رسیده باشند که در شرایط ۵۰ - ۵۰ فرصت را به نفر جوان می‌دهیم اما،در حال حاضر فاصله زیاد است. حیدری به برخورد ارباب جراید اشاره کرد و افزود: در بعضی مواقع آن قدر برخوردها سفت و سخت می‌شود که خود من هم تصمیم می‌گیرم از میدان بیرون روم . گاهی به خاطر مسایلی توبیخ می‌شوم که در آن دخیل نبوده‌ام. این موضوعات باعث می‌شود ترس در دل افرادی که بر سر کار می‌آیند، ایجاد شود. من زمانی تیم را گرفتم که خیلی مسایل ربطی به من نداشت.

حیدری در پایان گفت: باید کار اصولی انجام دهیم که زمان آن پس از المپیک است. پس از المپیک وقت است تا با نفرات جوان کار کنیم و برنامه‌های ۳-۴‌ساله را پیاده کنیم اما، در حال حاضر کاری از دستم برنمی‌آید.