نتیجه انتخابات فدراسیون فوتبال از پیش مشخص است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، انتخاب ناظر برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال کشورمان را نوعی توهین به جمهوری اسلامی ایران تلقی کرد.

دکتر جواد آرین‌منش گفت: از بعد دیگر این قضیه را می‌توان به مسائل داخلی نیز ارتباط داد و آن اقداماتی است که در جهت برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در داخل کشور اتفاق افتاد. این نماینده مجلس، حضور علی‌آبادی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را نادرست دانست و اظهار کرد: علی‌آبادی عملا رقابت در انتخابات را از بین برد و شرایط نابرابری را برای داوطلبان ریاست فدراسیون ایجاد و عملا رقبا را از گردونه رقابت خارج کرد.

به گفته وی، از سوی دیگر نبود اتفاق‌نظر بین مدیران باشگاه‌ها و هیات‌های فوتبال استانی و این که انتخابات این فدراسیون در حالی انجام می‌شود که نتیجه آن از قبل معلوم است و تا حدودی شیوه‌های مردم‌سالاری در انتخابات را مخدوش کرده است، می‌تواند عاملی باشد برای این که فیفا دست به چنین اقدامی بزند.

به گفته نماینده مردم مشهد در مجلس، بدیهی است حضور علی‌آبادی در انتخابات فدراسیون فوتبال تا حدودی در چگونگی برگزاری انتخابات ایجاد شبهه کرده و شاید مجموعه این فعل و انفعالات در داخل کشور باعث شده فیفا برای اعمال نظارت بیش‌تر و پیشگیری از مسائل و اعتراضات بعدی در این قضیه دقت و مراقبت بیش‌تری کند.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس، گفت: به همین دلیل فیفا از کشور دیگری، ناظر انتخاب کرده که حرف و حدیث‌های آینده کم‌تر شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجهیم، برخورد سازمان‌های بین‌المللی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است که گاهی این سازمان‌ها که متاسفانه سازمان‌های مستقلی نبوده و عموما تحت تاثیر قدرت‌های بزرگ قرار دارند، اهداف سیاسی خود را از طریق این سازمان‌ها اعمال می‌کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه ورزش نیز که باید عاملی برای ایجاد وحدت، همدلی و همبستگی بین ملت‌ها باشد به یک ابزار سیاسی مبدل شده و سازمان‌های بین‌المللی و حتی سازمان‌هایی که با اهداف فرهنگی و اقتصادی نیز فعالیت می‌کنند، تحت تاثیر اهداف سیاسی کشورها قرار دارند و گاهی اعمال نظرها و اعمال نفوذهایی در راستای اهداف سیاسی قدرت‌ها در کشورهای اسلامی به ویژه کشور ما که یک کشور اسلامی است، دارند.

آرین‌منش تصریح کرد: بنابراین ما هم در داخل کشور بایستی مراقب باشیم تا انسجام و اتحاد را در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامگذاری شده به گونه‌ای داشته باشیم که وحدت، همدلی و اتفاق نظر بیش‌تر شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متاسفانه در حوزه ورزش به ویژه در راستای انتخابات فدراسیون فوتبال این وحدت و انسجام را به دقت رعایت نکردیم و اختلاف‌نظرها و تفرقه‌ها در داخل کشور و در بحث انتخابات فدراسیون فوتبال باعث سوء استفاده قدرت‌های بزرگ و سازمان‌های وابسته بین‌المللی مانند فیفا شده تا از این بهانه تحت عنوان نظارت استفاده کنند و استقلال ما در انتخابات را مخدوش کنند.