تیم‌های ملی فوتبال ساحلی ایران و آمریکا در سالروز تسخیر لانه جاسوسی به مصاف هم خواهند رفت.

اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که اردویی را از سه‌شنبه هفته گذشته در ریودوژانیرو برزیل بر پا کردند، امروز به ایران بازخواهند گشت تا پس از بیست روز حضور در تهران پنجم آبان سال‌جاری برای حضور در جام جهانی برزیل به این کشور بازگردند. تیم ایران در مدت حضورش در برزیل چند دیدار دوستانه با تیم‌های باشگاهی این کشور انجام می‌دهد. آنها در اولین دیدارشان با نتیجه هفت بر شش تیم حرفه‌ای «آر‌نا» را شکست دادند. ملی‌پوشان کشورمان در یکی دیگر از دیدارها به مصاف ژونی نیگائو رفتند و با نتیجه ۷ بر ۴ به پیروزی رسیدند.

از نکات جالب توجه حضور «جرزینیو» ستاره نامدار سال‌های دور برزیل در اردوی تیم ملی ایران بود. «مارکو اکتاویو» سرمربی برزیلی ایران می‌خواهد روماریو یکی از ستارگان نامدار فوتبال این کشور را به اردوی تیم ایران بیاورد.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پنجم آبان به ریودوژانیرو سفر می‌کند تا در رقابت‌های جام جهانی با تیم‌های قدرتمند گروه خود یعنی پرتغال، آمریکا و اسپانیا مصاف دهند. تیم ایران یازدهم و پانزدهم آبان به ترتیب رو در روی پرتغال و اسپانیا قرار خواهد گرفت و سیزدهم همین ماه در سالروز تسخیر لانه جاسوسی به مصاف تیم ملی آمریکا خواهد رفت.

تیم ایران در صورت صعود از مرحله گروهی در دور بعد رو در روی یکی از تیم‌های برزیل یا روسیه قرار خواهد گرفت. سابقه تیم آمریکا در رقابت‌های ساحلی نشان می‌دهد که این تیم، گروه قدرتمندی است اما جو ضد آمریکایی در آمریکای لاتین به برزیل هم سرایت کرده و تماشاگران ریو از هم اکنون خود را برای شعار علیه آمریکایی‌ها آماده کرده‌اند.

یکی از ایرانیان مقیم ریودوژانیرو در این باره می‌گوید: «اینجا همه می‌گویند که برای تشویق ایران می‌آیند. سال گذشته هم خیلی از برزیلی‌ها تیم را تشویق می‌کردند.»