تیم ملی شنای کشورمان که به منظور برپایی اردوی آماده‌سازی و برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی شنای کرواسی به بلغارستان سفر کرده است، تمرینات منظمی‌را زیرنظر مربیان دنبال می‌کند.

تیم شنای ایران با هدف آمادگی برای شرکت در دومین دوره بازی‌های سالنی ماکائو، اردوی تمرینی خود را با ۸ شناگر از اول مهرماه درمحل کمپ کوهستانی بلمکن واقع در۱۴۰ کیلومتری جنوب شهرصوفیه آغازکرده است. خشایارحضرتی، مربی تیم ملی شنای کشورمان ضمن مطلوب توصیف کردن اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان شنا گفت: تمرینات تیم ملی روزانه در دو نوبت صبح‌ها بدنسازی و عصرها تمرینات تکنیکی دنبال می‌شود و پس ازتمرینات سبک هفته اول به مرور درهفته دوم فشار تمرینات افزایش یافت و درهفته پایانی تمرینات به اوج خود می‌رسد.

حضرتی هدف از اردوی بلغارستان را پیگیری تمرینات ملی پوشان درسطح ارتفاع عنوان کرد وافزود: با توجه به اینکه مسابقات ماکائو درسطح دریا برگزار می‌شود، انجام تمرینات درارتفاع ۲۱۰۰ متری به شناگران کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری ذخیره کنند و در مسابقات سطح دریا از ظرفیت‌های تنفسی بهتری برخوردار شوند.

وی برپایی اردوی مشترک با تیم ملی شنای کرواسی را از دیگراهداف اردوی بلغارستان عنوان کرد و یادآورشد: مرور تمرینات مشترک تکنیکی و بدنسازی در کنار ملی پوشان مطرح شنای کرواسی ضمن اینکه تاثیر بسزایی در رشد فنی شناگران کشورمان دارد، اعتماد به نفس ملی‌پوشان را نیز برای کسب آمادگی‌های روحی افزایش می‌دهد تا نفرات تیم با آمادگی کامل راهی مسابقات ماکائو شوند.

حضرتی اضافه کرد: برای کادرفنی نیز زیرنظرگرفتن تمرینات استقامتی و تکنیکی تیم ملی کرواسی بسیارپرباراست و توصیه‌های «پروکوترویچ» مشاورتیم ملی شنا و مربی تیم شنای کرواسی در مراحل آماده‌سازی و تمرینی تیم ملی بسیار نتیجه بخش و اثرگذار بوده است.

مربی تیم ملی شنا درخصوص شانس کسب مدال در مسابقات آسیایی ماکائو اظهار داشت: تیم شنای کشورمان برای نخستین بار در مسابقات داخل سالن آسیا شرکت می‌کند و نفرات تیم ملی تجربه چندانی از حضور در مسابقات مسافت کوتاه و فین سوئیمینگ ندارند، با این وجود هدف ما این است تا شناگران تیم ملی دراین مسابقات علاوه بر بهبود رکوردهای خود تلاش ویژه‌ای برای کسب مدال داشته باشند.تیم شنای کشورمان را در اردوی بلغارستان محمدعلیرضایی، امین نوشادی، شاهین برادران، محمد بیداریان، سامان سالاری، سعید آشتیانی، سهیل آشتیانی و پاشا وحدتی تشکیل می‌دهند. این تیم با ۸ شناگر در دومین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا که از اول تا دهم آبان ماه در ماکائو برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. تیم شنای کشورمان برای نخستین بار دو نماینده در رشته فین سوئیمینگ (شنای دلفین) خواهد داشت و سهیل و سعید آشتیانی نمایندگان شنای ایران در این رشته خواهند بود. تیم ملی شنا جمعه بیستم مهرماه پس از برپایی اردوی سه هفته‌ای در بلغارستان به کشور باز می‌گردد.