پرسپولیس صدر جدول را حفظ کرد - ۱۵ مهر ۸۶

گروه ورزش- تیم پرسپولیس تهران، جمعه شب با پیروزی مقابل ذوب‌آهن اصفهان، مکان خود را در صدر جدول رده‌بندی رقابت‌های فوتبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران مستحکم‌تر کرد.

در این دیدار که از هفته هشتم این مسابقه‌ها و در حضور ۵۰هزار تماشاگر با قضاوت خداداد افشاریان در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، تیم پرسپولیس با نتیجه دو بر یک از سد تیم جوان ذوب‌آهن اصفهان گذشت و در صدر جدول رده‌بندی این مسابقه‌ها باقی ماند. گل‌های این بازی را «محسن مسلمان» در دقیقه ۱۵برای تیم ذوب‌آهن اصفهان و «سپهر حیدری» در دقیقه ۲۲ و «کریم باقری» در دقیقه ۵۹ برای تیم پرسپولیس تهران به ثمر رساندند.

پس از پایان این بازی مربیان دو تیم به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند که در زیر می‌خوانید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم ما می‌داند در تمام بازی‌های چطور باید پیروز شود و راه غلبه بر حریفان را یاد گرفته است.

افشین قطبی پس از پیروزی ۲ بریک تیمش مقابل ذوب‌آهن با بیان این مطلب افزود: نیمه اول نتوانستیم بازی خوبی را مقابل ذوب‌آهن به نمایش بگذاریم و بازیکنان ما انرژی و انگیزه لازم برای حمله به سمت دروازه حریف را نداشتند. فکر می‌کنم بیشتر از ۲ تا ۳ موقعیت گل هم در این نیمه نصیب ما نشد که آمار خوبی نیست.

وی با اشاره به این نکته که «همه تیم‌ها مقابل پرسپولیس بهترین بازی خود را به نمایش می‌گذارند»، افزود: در این شرایط اگر مقابل آنها انرژی و انگیزه بیشتری نداشته باشید با مشکل مواجه می‌شوید همان‌طور که ما در نیمه اول بازی مقابل ذوب‌آهن با مشکل روبه‌رو بودیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اذعان به اینکه ذوب‌آهن در نیمه اول بهتر و خطرناک‌تر از تیمش بازی کرده است، افزود: در بین دو نیمه با بازیکنانم حرف زدیم. سعی کردیم انگیزه آنها را بالا ببریم و سازماندهی‌شان را بهتر کنیم. خوشبختانه در نیمه دوم وضعیت بهتر شد و بازیکنان با تمرکز لازم توانستند ذوب‌آهن را شکست دهند، تیمی‌ که از انگیزه بالایی نسبت به تیم ما برخوردار بود.

قطبی با ابراز رضایت از برتری تیمش مقابل ذوب‌آهن اذعان داشت: چیزی که من را خوشحال می‌کند و از ابتدا به دنبال آن بودم این است که ما یاد گرفته‌ایم چطور برنده شویم. ما می‌دانیم چطور باید نتیجه بگیریم. گاهی اوقات یک تیم نمی‌تواند خوب بازی کند، اگر آن تیم بتواند سازماندهی و تمرکز خود را حفظ کند حتی در روز بدش نیز پیروز می‌شود. این‌ها برای تیمی‌ که می‌خواهد قهرمان لیگ شود لازم است.

وی با تعریف و تمجید از کریم باقری که گل پیروزی بخش تیم فوتبال پرسپولیس را وارد دروازه ذوب‌آهن کرد، گفت: کریم با گلی که زد نشان داد چرا کاپیتان پرسپولیس شده است. تیم ما به کاپیتانی چون کریم باقری نیاز دارد که با ۳۴ سال سن تا این اندازه تلاش می‌کند‌. او در بازی مقابل ذوب‌آهن حتی بیشتر از بازیکنانی که نصف او سن داشتند دوید و تلاش کرد. خوشحالم که در تیم من او کاپیتان است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در توجیه عملکرد ضعیف تیمش در نیمه نخست بازی مقابل ذوب‌آهن گفت: همیشه وقتی قرار است هفته بعد با یک تیم بزرگ بازی کنید، بازیکنان تمام انرژی و توان خود را در آن بازی صرف نمی‌کنند. در دیدار با ذوب‌آهن نیز تیم ما چنین شرایطی داشت و بازیکنان به فکر بازی با استقلال بودند. از سوی دیگر ذوب‌آهن نیز مانند همه تیم‌ها بهترین بازی خود را مقابل ما انجام داد که همین مساله باعث شد کارمان مشکل شود.

قطبی با بیان این جمله که «‌همیشه در فوتبال می‌توانید برنده یا بازنده باشید اما عکس‌العمل شما بعد از برد و باخت است که اهمیت دارد»، در خصوص دربی شصت و سوم تهران گفت: ما می‌دانیم این بازی برای هواداران پرسپولیس از چه اهمیتی برخوردار است به همین خاطر سعی خواهیم کرد تمام تلاش و وجدان خود را صرف کنیم تا پیروز از زمین خارج شویم.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه به عنوان سرمربی، تیم فوتبال پرسپولیس را در دیدار مقابل استقلال همراهی خواهد کرد، افزود: همیشه می‌خواستم در این دربی حضور داشته باشم. این آرزوی هرمربی است. انرژی مردم، هواداران و فضای آن بازی برای هر بازیکن و مربی دلنشین است به همین خاطر دوست دارد در دربی تهران حضور داشته باشد.

در ادامه نیز مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: تیم جوان و بانشاط ذوب‌آهن بازی خوبی را مقابل پرسپولیس به نمایش گذاشت و توانست تیم ما را آزار دهد.

حبیب کاشانی پس از این پیروزی گفت: تیم ما هفته آینده بازی حساسی مقابل استقلال پیش رو دارد. به همین خاطر نیاز بود تا با شکست ذوب‌آهن از نظر روحی و روانی خود را مهیای آن دیدار کنیم. خوشبختانه در نهایت این خواسته محقق شد و توانستیم مقابل تیم جوان و شادابی که به واقع پرسپولیس را آزار داد، به پیروزی برسیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با تاکید براینکه قطبی و مدیران این باشگاه وظیفه دارند پاسخگوی سوالات هواداران باشند، در خصوص اینکه چرا باز هم افشین قطبی از حضور در سالن کنفرانس مجموعه ورزشی آزادی خودداری کرد، گفت: تنها منبع درآمد تیم ما جذب اسپانسر است. ما تا به امروز نه از درآمد حاصل از بلیت فروشی نصیبی برده‌ایم نه عایدی از درآمد حاصله از تبلیغات دور زمین داشته‌ایم. تنها منبع درآمدمان از اسپانسری است که نام او را روی پیراهنمان حک کرده‌ایم. با این شرایط اگر قرار باشد با یک مصاحبه ۱۰۰میلیون تومان جریمه شویم دور از انصاف است.

کاشانی با برشمردن مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: این باشگاه نیازمند کمک‌های مالی است. وی در ادامه افزود: برای حضور آقای قطبی در سالن کنفرانس مجموعه ورزشی آزادی به دنبال تعامل بودیم، اما با ما همکاری لازم صورت نپذیرفت.

عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس با تاکید بر این نکته که هنوز کمکی از سازمان دریافت نکرده‌اند، افزود: ما هنوز پولی از سازمان نگرفته‌ایم، اما استقلال درحالی از سازمان کمک مالی دریافت می‌کند که ما از آن بی‌خبریم و این کمک به طور پنهانی به آنها می‌شود.

کاشانی در خاتمه از تلاش باشگاه پرسپولیس برای جذب بازیکنی برزیلی خبر داد و افزود: چند بازیکن خارجی را مدنظر داریم که مربیان باشگاه در حال بررسی شرایط آنها هستند تا از بین شان بهترین‌ها را انتخاب کنیم. یکی از این بازیکنان ملیتی برزیلی دارد.

زوران جورجوویچ، سرمربی ذوب‌آهن هم گفت: در دیدار مقابل پرسپولیس بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و مستحق شکست نبودیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن پس از شکست ۲ بر یک تیمش مقابل پرسپولیس گفت: به تیم فوتبال پرسپولیس به خاطر این پیروزی تبریک می‌گویم. همه می‌دانند پرسپولیس چه تیمی است و چه مربی خوبی دارد. بازی کردن مقابل این تیم آسان نیست.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه هر دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن به معنای واقعی فوتبال بازی کردند، گفت: فکر می‌کنم برنده بازی به غیر از پرسپولیس، هواداران این تیم بودند که در ورزشگاه حضور داشتند. آنها یار دوازدهم تیمشان هستند و زمانی که در ورزشگاه حضور دارند انگار آن تیم با یک بازیکن بیشتر بازی می‌کند.

جورجوویچ با ابراز نارضایتی از عملکرد داور مسابقه پرسپولیس - ذوب‌آهن گفت: نمی‌خواهم با این حرف پیروزی پرسپولیس را کمرنگ کنم. اگر بازیکنان ما را با تیم پرسپولیس مقایسه می‌کردید مشخص بود که حریف برتری زیادی نسبت به تیم ما داشت. در این شرایط وقتی تیم جوان ذوب‌آهن با پرسپولیس مقابل تماشاگرانش روبه‌رو می‌شود شایسته است که داور عدالت را بیشتر رعایت کند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن تاکید کرد: از بازی شاگردانم رضایت کامل دارم. گرچه تحمل شکست دشوار است، اما پس از شکست مقابل پرسپولیس احساس ناراحتی و شرمساری نمی‌کنم. آنها امروز بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و اگر داور قضاوت بهتری داشت و می توانستیم تمرکز خود را حفظ کنیم نتیجه‌ای غیر‌ از شکست ۲ بر یک ذوب‌آهن رقم می‌خورد.