رییس فدراسیون ژیمناستیک عدم بازگشت سه ملی‌پوش ایروبیک ژیمناستیک ایران از تورنمنت جهانی اسپانیا را تایید کرد.

دو هفته گذشته تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک ایران با پنج ورزشکار و یک همراه برای نخستین بار در تاریخ این رشته به رقابت‌های جهانی اسپانیا اعزام شد. اما، پس از بازگشت این تیم از اسپانیا سه نفر از ملی‌پوشان به نام‌های وحید عبادی، آرش رحمتی و محمد سکاکی به ایران بازنگشتند. این در حالی است که به گفته رییس فدراسیون ژیمناستیک دلیل ماندن این سه ملی‌پوش در اسپانیا عقد قرارداد با چند باشگاه خارجی است.

احمد محتشمی، رییس فدراسیون ژیمناستیک در این ارتباط گفت: ملی‌پوشان این کار را با هماهنگی والدین‌شان انجام داده‌اند، ویزای آنها تا ده روز دیگر زمان دارد و احتمال بازگشت آنها وجود دارد. وی افزود: این عمل ملی‌پوشان خوب نبود، آنها با گذرنامه شخصی سفر کرده‌اند و تنها زمان بلیت بازگشت خود را تغییر د‌اد‌ه‌اند تا بیشتر در اسپانیا بمانند. رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: آنها به جای این که در ایران به دنبال تیم باشند، در اسپانیا دنبال این کار رفته‌اند که این مساله ابهامات زیادی را هم برای فدراسیون و هم برای خانواده‌هایشان ایجاد کرده است. آنها به کاهدون زد‌ه‌ا‌ند!

محتشمی ادامه داد: این افراد هماهنگی لازم با فدراسیون را انجام نداده بودند.

وی یادآور شد: وضعیت بازگشت این سه ملی‌پوش ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر مشخص می‌شود، چرا که تا آن زمان روادید آنها اعتبار دارد. هر چند که ما وثیقه سی‌میلیون تومانی از آنها در اختیار داریم. همچنین جمشید اصغری، دبیر فدراسیون ژیمناستیک نیز در این رابطه گفت: ماندن سه ملی‌پوش در اسپانیا با اجازه مربیان و سرپرستان تیم اعزامی ایروبیک بوده است. وی ادامه داد: این سه به مربیان خود گفته‌اند که برای عقد قرارداد با باشگاه‌ها می‌خواهند در اسپانیا بمانند. گذرنامه آنها یک ماه و نیم دیگر فرصت دارد و اگر تا آن زمان برنگردند باید فکر دیگری بکنیم. براساس این گزارش محمود اصلی، مسوول کمیته ایروبیک ژیمناستیک ایران و مربی تیم اعزامی به اسپانیا از ارائه هرگونه اظهار نظری در مورد وضعیت این سه‌ ملی‌پوش خودداری کرد و گفت: وضعیت دقیق آنها تا دو روز دیگر مشخص می‌شود.