بوناچیچ: خوش شانس بودیم

سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان پس از صعود این تیم به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت:‌ خیلی خوشحالم که در دیدار با کاوازاکی شانس همراه ما بود. لوکا بوناچیچ اظهار کرد: اگرچه به مرحله نیمه نهایی صعود کردیم اما، نتوانستیم بازی زیبایی را به نمایش بگذاریم. من در این دیدار سه بازیکن تهاجمی تیمم را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نداشتم و بسیار مشکل بود که بتوانیم راه حمله کردن را بیابیم.

وی افزود: در برابر کاوازاکی خوش شانس بودیم که توانستیم در ضربات پنالتی به پیروزی برسیم، هر چند که این هم بخشی از فوتبال است.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان هم گفت: رسیدن به نیمه نهایی راهی برای کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیاست.

محمدرضا ساکت درباره دیدار سپاهان برابر کاوازاکی گفت: بازی بسیار سخت و نفس‌گیری بود. بازیکنان کاوازاکی با توجه به آنالیز تصویری که از تیم سپاهان انجام داده بودند، شناخت بسیار خوبی از ما داشته و به معنای واقعی کلمه فوتبال کامپیوتری و علمی را به نمایش گذاشتند. آنها حتی نحوه پاس دادن،‌ رفتارهای فنی بازیکنان ما به ویژه محرم نویدکیا را مورد تجزیه قرار داده بودند. با این حال استراتژی که کادر فنی ما در نظر گرفته بود این بود که بازیکنان سپاهان بتوانند بازیکنان حریف را کنترل کنند.

وی افزود: سرعت بازیکنان کاوازاکی فوق‌العاده بالا بود، ضمن اینکه قدرت درگیری بالایی داشتند. هرچند که این درگیری‌ها در برخی از دقایق از سوی بازیکنان برزیلی این تیم به سمت خشونت می‌رفت و «سعد کمیل» داور بازی هم به طور کامل به بازی اشراف نداشتند.

وی ادامه داد: جهنمی که هواداران کاوازاکی به وجود آورده بودند، بی‌نظیر بود و تنها یک سازماندهی قوی می‌تواند چنین شرایطی را به وجود بیاورد. هواداران حریف حتی یک لحظه هم آرام نبودند. با این وجود من از بازیکنان سپاسگزارم که با حرفه‌ای‌گری موفق شدند از این جهنم به سلامت عبور کنند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان افزود: سپاهان نخستین تیم ایرانی است که به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده و ما از شش دوره برگزار شده این مسابقات چهار بار نماینده ایران بوده‌ایم. با این حال حضور در نیمه نهایی تنها آرزوی ما نیست و به انتهای خط نرسیده‌ایم. سقف آرزوهای ما در این مسابقات، قهرمانی است.

در ادامه این خبر یادآور می‌شود باشگاه سپاهان با ارسال نمابری به کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییر ساعت بازی این تیم برابر الوحده امارات را خواستار شد.

براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است چهارشنبه آینده تیم‌های سپاهان ایران و الوحده امارات از ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان رو در روی هم قرار گیرند اما، باشگاه سپاهان با ارسال درخواست رسمی به AFC تغییر ساعت این بازی به ساعت ۱۹ را خواستار شد. دلیل درخواست سپاهان مصادف شدن ساعت بازی با زمان اذان مغرب عنوان شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز به درخواست نماینده ایران پاسخ نداده و ساعت برگزاری این بازی متعاقبا اعلام می‌شود.

همچنین روز پنج‌شنبه جلسه‌ای اضطراری در باشگاه سپاهان با حضور تابش قائم مقام و دیگر مدیران باشگاه برگزار شد و مسائل مربوط به برگزاری این بازی مورد بررسی قرار گرفت و کمیته‌های مختلف در باشگاه برنامه‌های خود را برای این دیدار حساس اعلام کردند.

همچنین با توجه به تقارن این بازی با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) قرار است که در ورزشگاه فولادشهر مراسم عزاداری برگزار شود.

مکان‌های فروش بلیت این دیدار دو ورزشگاه تختی و فولادشهر اعلام شده و بلیت فروشی از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه آغاز می‌شود. این در حالی است که قیمت بلیت در جلسه یکشنبه باشگاه اعلام خواهد شد.

باشگاه سپاهان از هواداران این تیم خواست تا پوشیدن پیراهن‌های زرد به تشویق‌ نماینده ایران بپردازند.