اردوهای تیم ملی فرسایشی است

عضو تیم ملی کاراته ایران گفت: یک هفته است که دویدن آرام را شروع کرده‌ام و فیزیوتراپی و آب درمانی را انجام می‌دهم. در حقیقت علی‌رغم اینکه یک هفته پس از بازگشت از مالزی، درد پایم تشدید شده بود، ولی اینک‌ به مراتب بهترم و تا ده روز آینده تمرینات کاراته را آغاز می‌کنم. حسین روحانی با بیان این مطلب در خصوص تیم ملی کاراته جوانان و امید، گفت: پیگیر نتایج این تیم بوده‌ام و در مسابقات بین‌المللی ترکیه هم خوب نتیجه گرفتند. البته باید توجه داشت که برخی از ورزشکاران در مسابقات تدارکاتی خوب عمل می‌کنند ولی در مسابقات اصلی، عملکرد قابل قبولی ندارند و بر عکس به شخصه فکر می‌کنم تا روز مسابقه هیچ چیز مشخص نیست.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی کاراته فنلاند درباره تیم ملی بزرگسالان و زمان آغاز اردوهای این تیم برای مسابقات جهانی سال ۲۰۰۸ ژاپن، اظهار کرد: باید قبول کنیم که همواره مربیان باشگاهی، در هنگام استراحت‌های بین اردویی ملی‌پوشان، کارهای پایه را انجام می‌دهند و تصور می‌کنم در اردوهای تیم ملی نیازی به این نوع برنامه‌ریزی نباشد. از طرفی اردوهای بلند مدت، تاثیر چندانی از بابت آمادگی بهتر ملی‌پوشان ندارد و در واقع این اردوها، فرسایشی است. با نظر دباغیان موافقم و اردویی ۴ - ۵ ماهه را تا قبل از اعزام به مسابقات جهانی، کافی می‌دانم.

روحانی با بیان اینکه تجربیات سال‌ها حضور و مدال‌آوری در تیم ملی کاراته حاکی از این است که باید روش‌های موثر در کسب مدال را در دستور کار قرار داد، تاکید کرد: هنگامی که صحبت از اردوهای کوتاه مدت در مقابل بلند مدت می‌کنیم، باید تعریف مشخصی از این اردوها هم ارائه دهیم. ما که وزنه‌بردار نیستیم و شرایط ما با این ورزشکاران و زمان‌بندی اردوهای آنها، تفاوت دارد. اینک لیگ کاراته شرایطی را فراهم ساخته است تا همه مدعیان خود را در لیگ نشان بدهند.

وی خاطرنشان کرد: مگر در همین مسابقات اخیر ترکیه، چند ملی‌پوش بزرگسال هم حضور نداشتند؟ خود من هم به همین روش یعنی با تلاش و حضوری موفق در مسابقات برون مرزی، خود را به کاراته معرفی کردم. از ۱۷ سالگی در مسابقات جهانی ۲۰۰۲ اسپانیا در ترکیب تیم ملی قرار گرفتم و به مدال برنز رسیدم. سال بعد هم در مسابقات جوانان - امید به روی تاتامی رفتم. اگر قرار باشد تا کاراته‌کایی خود را نشان بدهد، الزاما اردوی بلند مدت چاره کار نیست و لیگ کاراته و تمرینات اردویی برای این هدف کافی است، ماهیت کاراته همین است.

دارنده مدال طلای کاراته بازی‌های آسیایی دوحه قطر، گفت: پیشنهادات خود درباره شروع دور جدید اردوهای تیم ملی کاراته برای مسابقات جهانی را به رییس فدراسیون ارائه کرده‌ام. برای من مسابقات جهانی و آسیایی اهمیت بسیار زیادی دارد. عمر قهرمانی کوتاه است و دوست دارم از تمرینات و زمانی که صرف کاراته می‌کنم، نتیجه بگیرم.

روحانی درخصوص تفاوت دیدگاه‌های خود با سلیمانی، سرمربی تیم ملی کاراته، گفت: من به آنچه رسیده‌ام و بر آن اساس در مسابقات مختلف آسیایی و جهانی نتیجه گرفته‌ام، اعتقاد دارم و قبول دارم که از نظر طرز فکر و سیستم تمرینی با سرمربی تیم ملی، نظر مشابهی ندارم. در حاشیه مسابقات آسیایی مالزی به رییس و دبیر فدراسیون گفتم که باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا قبل از مسابقات قهرمانی جهان، در چند مسابقه تدارکاتی سطح بالا، شرکت کنیم.

روحانی در پاسخ به این سوال که آیا تفاوت دیدگاه‌ با سرمربی تیم ملی، مشکل ساز نخواهد بود؟ گفت: مطمئنا اگر بازیکن با سرمربی راحت نباشد، مشکلاتی ایجاد می‌شود. در واقع اگر به انجام تمرین یا کاری، اعتقاد نباشد آن تمرین بازدهی هم نخواهد داشت. البته تاکید می‌کنم قصد ایراد گرفتن از سرمربی تیم ملی را ندارم ولی دیدگاه من متفاوت است. راه کار لازم نیز بسته به نظر فدراسیون دارد. هدف من فقط تمرین کاراته است تا در دوران قهرمانی، از زحمات خود بهترین نتیجه ممکن را ببرم.

وی در پایان از عقد قرارداد با باشگاه فولاد سپاهان در فصل جاری مسابقات سوپر لیگ کاراته خبر داد و تصریح کرد: فعلا با مشکل عدم صدور رضایتنامه از باشگاه نفت روبرو هستم و قانونی هم نداریم که به دلیل استخدام در شرکت نفت، حتما باید در ترکیب تیم نفت بازی کنم. به هر حال پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم تا در هفته اول یا دوم لیگ، با آمادگی کامل بتوانم به روی تاتامی بروم.