مقصد بعدی مورینیو کجاست؟

حمید رجبی

اعلام خبر کناره‌گیری خوزه مورینیو سرمربی تیم چلسی از این تیم پرطرفدار لندنی در ساعات اولیه روز پنج‌شنبه موجی از بهت را در فوتبال انگلستان و اروپا به وجود آورده است. بلافاصله با رفتن مورینیو رومن آبراموویچ مالک ثروتمند روسی این باشگاه یک سرمربی ناشناخته به نام «آورام گرانت» را برای تصدی پست سرمربی‌گری این تیم معرفی کرد.

مورینیو بعد از این اتفاق به هواداران فوتبال انگلستان گفت باز خواهد گشت اما نه به این زودی و تاکید کرد که از تیم چلسی اخراج نشده است. در قرارداد ۱۲میلیون پوندی مورینیو با چلسی بندی وجود دارد که وی را از مربیگری یک باشگاه دیگر انگلیسی در طول مدت قرارداد،‌ برای یک مدت معین باز داشته و شانس بازگشت این مربی را در قبل از این مدت از بین برده است. بر این اساس مورینیو گفت: فکر می‌کنم در قدم بعدی باید در کشور دیگری مربیگری کنم.

در پی این اتفاق آرسن ونگر مربی تیم آرسنال گفت: من از این کار شگفت‌زده شدم. مورینیو تیم بزرگی را با نتایج بزرگ ساخته بود و جایش در لیگ برتر خالی خواهد بود. ونگر گفت: فکر می‌کنم علت این امر مشکلات داخلی باشگاه بوده است. سر الکس فرگوسن سرمربی منچستر هم گفت: من از این اتفاق ابراز تاسف می‌کنم او گفت: مورینیو برای این تیم یک شخصیت فوق‌العاده بود. من از رقابت با او لذت می‌بردم. پس از برکناری این مربی گمانه‌زنی‌ها برای ادامه کار او در لیگ‌های دیگر به راه افتاده است گفته می‌شود مورینیو مورد نظر مقامات باشگاه تاتنهام قرار دارد در این ارتباط مسوولان این تیم تمایل خود را برای به خدمت گرفتن این مربی اظهار داشته‌اند. بر این اساس روزنامه آس اسپانیا نوشته در صورت تداوم ناکامی‌های تیم اتلتیکو مادرید به احتمال قوی مورینیو جانشین خاویر آگیره خواهد شد.