پرسپولیس به صدر جدول بازگشت

تیم پرسپولیس تهران جمعه‌شب به‌رغم توقف مقابل تیم مقاومت سپاسی شیراز به صدر جدول رده‌بندی رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های برتر ایران بازگشت.

در این بازی که در حضور بیش از ۷۰هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران و به قضاوت محسن قهرمانی برگزار شد، تیم پرسپولیس به نتیجه تساوی سه بر سه مقابل حریف شیرازی دست یافت تا به دومین تساوی متوالی خود در این مسابقه‌ها دست یابد. این نتیجه در حالی اتفاق افتاد که پرسپولیس با نتیجه ۳ بر یک از حریف خود پیش بود. تیم پرسپولیس بااین تساوی، ۱۴ امتیازی شد و به علت تفاضل گل بهتر نسبت به تیم صباباتری، دوباره به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد. گل‌های تیم پرسپولیس تهران را «محسن خلیلی» در دقایق ۱۴و ۲۳ و «عباس آقایی» در دقیقه ۴۴ به ثمر رساندند.

«محمود محمدی» در دقیقه ۷ از روی نقطه پنالتی و «بهمن طهماسبی» در دقیقه ۴۵+۱و ۵۵ برای تیم مقاومت سپاسی شیراز در این دیدار گلزنی کردند. در انتهای این بازی مربیان و مسوولان دو تیم نظرات خود را در مورد انجام این مسابقه بیان کردند که در ادامه می‌خوانید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس عملکرد این تیم برابر مقاومت سپاسی در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر را مثبت ارزیابی کرد با این حال گفت چنانچه پرسپولیس اواخر نیمه نخست گل دوم را دریافت نمی‌کرد، به پیروزی می‌رسید.

قطبی پس از دیدار تیم‌های پرسپولیس-مقاومت سپاسی شیراز ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: تماشاگران شاهد بازی خوب و پرگلی بودند و دو تیم بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشتند ضمن اینکه باید به آقای پیروانی به خاطر تیم جوان و خوبشان تبریک بگویم. به نظر من دو گل این تیم فوق‌العاده بود. تیم ما چنانچه با نتیجه ۳ بر یک به رختکن می‌رفت قطعا در نیمه دوم شرایط متفاوتی می‌داشت اما گل دوم حریف روحیه بازیکنان ما را تضعیف کرد و در نهایت گل سوم را هم دریافت کردیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: وقتی چیزی حدود ۸۰هزار نفر از یک تیم می‌خواهند که پیروز شود مسلم است که بازیکنان آن امکان دارد منطق فوتبال خود را از دست بدهند و انسجام تاکتیکی به هم بریزد.

او با اشاره به عدم تمرکز تیمی در نیمه دوم بین بازیکنان پرسپولیس، افزود: در نیمه دوم بازی مقابل فجر سپاسی وقتی تمرکز لازم را در اختیار نداشتیم گل تساوی را هم خوردیم و پس از آن چیزی نزدیک به ۱۵ موقعیت مسلم را یکی پس از دیگری هدر دادیم تا نتیجه تغییر پیدا نکند.

وی اضافه کرد: در طول ۶ هفته کسب ۴ پیروزی و ۲ تساوی فکر می‌کنم آمار بسیار خوبی باشد که پرسپولیس از خود بر جای گذاشته و قطعا ما برای ادامه روند صعودی خود از تساوی‌ها درس خواهیم گرفت.

قطبی با تمجید از عملکرد واعظی دروازه‌بان پرسپولیس یادآور شد: واعظی در طول این ۶ دیدار عملکرد خوبی داشته و یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بوده است، باید فیلم مربوط به دیدار فجرسپاسی را بازبینی کنم تا بگویم او روی گل‌های دوم و سوم حریف مقصر بوده یا نه.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اشتباهات داوری را همه جزئی از فوتبال دانست و تاکید کرد: این اشتباهات امکان دارد در تمام دنیا اتفاق بیفتد و وقتی یک تیم نمی‌تواند پیروز شود که نباید این مسائل را پیش بکشد.

وی در ادامه افزود: امکان دارد در طول چند دیدار اخیر پرسپولیس، داور در یک یا دو صحنه از زاویه دورتری بازی را نگاه می‌کرد و در این بین هم خطاهایی صورت می‌گرفت، اما تیمی که زیبا فوتبال بازی می‌کند و نتیجه هم می‌گیرد نباید اشتباهات داوری را بزرگ جلوه دهد.

وی افزود: ما در ۵ بازی گذشته ۳ گل دریافت کردیم و در این بازی هم ۳ گل و این نشان می‌دهد که باید در خط دفاعی تمرکز بیشتری داشته باشیم. البته از این اتفاقات در دنیای فوتبال کم نبوده و گاهی اوقات پیش می‌آید.

سرمربی پرسپولیس در خصوص تعویض شیث رضایی گفت: شیث از جمله بازیکنان خوب پرسپولیس است و قطعا در بازی‌های آینده از او در ترکیب اصلی این تیم استفاده خواهد شد. با این حال این بازیکن در بازی با مقاومت سپاسی چندان خوب عمل نکرد و ما فکر کردیم به بازیکنی بازی بدهیم که تا به حال بازی نکرده و انگیزه فوق العاده‌ای برای بازی دارد.

قطبی در پاسخ به این سوال که آیا فاصله نیمکت نشینان پرسپولیس با نفرات اصلی این تیم زیاد نیست، گفت: هرگز چنین نیست کما اینکه ما دروازه بان تیم ملی را بر روی نیمکت تیممان داریم. پرسپولیس بازیکنان جوان خوبی دارد که می‌توانند در مواقع لزوم به یاری تیم بشتابند.

وی در پایان در خصوص فراز فاطمی‌هم گفت: فراز یک سال بازی نکرده و از شرایط مسابقه دور است با این حال با توجه به شناختی که نسبت به این بازیکن دارم چنانچه او در تمرینات موفق عمل کند می‌تواند در ترکیب اصلی تیم جای بگیرد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم گفت: از بازی پرسپولیس برابر مقاومت سپاسی راضی‌ام و گمان می‌کنم تماشاگر نیز از دیدن این بازی پرگل و تماشایی رضایت داشته باشند.

حبیب کاشانی پس از دیدار تیم فوتبال پرسپولیس برابر مقاومت سپاسی شیراز با بیان این مطلب افزود: تلاش کردیم تا موانع موجود برای گفت‌وگوی خبرنگاران با افشین قطبی پس از بازی‌های پرسپولیس را برطرف کنیم که در نهایت تلاش ما به نتیجه نرسید.

وی در خصوص اینکه «چرا بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس مقابل تابلوهای تبلیغاتی با رسانه‌ها گفت‌وگو می‌کنند اما افشین قطبی چنین اجازه‌ای ندارد؟»، گفت: زمانی که ورزشگاه را با تابلوهای تبلغاتی کاغذ دیواری کرده‌اند بازیکنان ناچارند در چنین شرایطی پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند.

وی در واکنش به شایعات برکناریش از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس گفت: هر زمان که مجمع باشگاه تصمیم به تغییر و تحول در هیات مدیره بگیرد برای ما لازم‌الاجرا است. اما در حال حاضر من مدیرعامل باشگاه هستم، هر زمان که مرا نخواهند از سمت خود کنار می‌روم.

سرمربی تیم فوتبال فجر مقاومت سپاسی شیراز هم پس از پایان این بازی گفت: خوشحالم از اینکه تیم فجر در تهران یک امتیاز از پرسپولیس گرفت و متهم به انجام ضد فوتبال نشد.

غلامحسین پیروانی پس از تساوی ۳ بر۳ تیمش مقابل پرسپولیس گفت: ما می‌دانستیم که پرسپولیس تیم خوب و پرتماشاگری است که از کادر فنی قوی و مربیان خوبی بهره می‌برد.

وی پرسپولیس را «تیم ستاره‌ها» خواند و افزود: به بازیکنانم گفته بودم که در مصاف با این تیم چیزی برای از دست دادن نداریم و باید همه تلاشمان را برای کسب نتیجه به کار گیریم.

پیروانی با اشاره به تاکتیک‌های تیمش در مصاف با پرسپولیس گفت: در زمان دفاع با سیستم ۱-۶-۳ بازی می‌کردیم اما در زمان حمله با سیستم ۳-۴-۳ به دروازه پرسپولیس نزدیک می‌شدیم.

وی با اشاره به این نکته که تساوی ۳ بر۳ مقابل پرسپولیس در تهران کمتر از پیروزی برای فجر نیست، افزود: با این بضاعت اندک تیم فجر توانست نتیجه خوبی را مقابل پرسپولیس کسب کند. برای من تساوی مقابل تیم پرمهره پرسپولیس در تهران کمتر از پیروزی نیست.

سرمربی تیم فوتبال فجرمقاومت سپاسی شیراز در ادامه از تحلیل توان بدنی تیم فوتبال پرسپولیس پس از دقیقه ۷۵ یاد کرد و افزود: به دلیل افت تیم پرسپولیس در دقایق پایانی مهاجمان ما دو فرصت مناسب را در شرایط تک به تک با واعظی از دست دادند.

پیروانی با ابراز تشکر از بازیکنان تیمش، گفت: بازیکنان من در این دیدار زحمت زیادی را متحمل شدند و هر کدام از آنها بالای ۸ کیلومتر دویدند. ما امروز همپای پرسپولیس حمله کردیم، ۳ گل زدیم و شانس‌های گل زیادی را نیز از دست دادیم که می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم. با این حال از نتیجه راضی ام و خوشحالم از اینکه متهم به انجام ضد فوتبال نشدیم.

سرمربی تیم فوتبال فجر سپاسی در خصوص عملکرد خط دفاع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مدافعان اگر اشتباه نکنند در هیچ مسابقه‌ای گل به ثمر نمی‌رسد. ما هم در بازی برابر پرسپولیس ۳ گل خوردیم، آیا این دلیل بر ضعف مدافعان ما بوده است؟ از نظر من اشتباه مدافعان پرسپولیس طبیعی بود آنها از بهترین‌های ایران هستند.