«مصطفی آجرلو» کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: با وجود درخواست رییس سازمان تربیت بدنی برای ثبت‌نام نکردن در انتخابات فدراسیون فوتبال، این کار را انجام دادم. مصطفی آجرلو که ظهر روز پنج‌شنبه با حضور در محل فدراسیون فوتبال برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون ثبت‌نام کرد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به عنوان یک سرباز تصمیم گرفتم تا در حرکتی ملی و انقلابی دینم را به کشورم ادا کنم و به عنوان یک بسیجی که در جنگ هشت ساله تحمیلی و همچنین در لبنان و افغانستان جنگیده‌ام احساس کردم در این صحنه باید حضوری فعال داشته باشم.

وی افزود: رییس سازمان تربیت بدنی طی تماسی پنج‌شنبه شب از من خواست تا از شرکت در انتخابات انصراف دهم یا در صورت حضور به نفع وی کناره‌گیری کنم. اما از آنجا که من از مکتب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری احترام به رای مردم و مردم سالاری را فرا گرفته‌ام به عنوان یک وظیفه آیینی در این انتخابات شرکت می‌کنم و سایر مسائل را در یک نشست مطبوعاتی پس از انتخابات بیان خواهم کرد.

آجرلو تاکید کرد: در صورتی که علی‌آبادی به عنوان یک نخبه ورزشی در انتخابات شرکت کند بسیار خوب است اما، اگر وی به عنوان یک رییس سازمان تربیت بدنی و با هدف استفاده از قدرت این سازمان وارد عمل شود، جای نگرانی دارد و صداقت و عدالت این انتخابات زیر سوال می‌رود.

وی افزود: از صفایی فراهانی به عنوان رییس کمیته انتقالی می‌خواهم تا نسبت به دخالت‌های نهادی دولتی در انتخابات فدراسیون فوتبال حساس باشد.

آجرلو تاکید کرد: حتی اگر علی‌آبادی کاندیدا باشد، من نیز در انتخابات خواهم ماند، چرا که جامعه فوتبال باید در خصوص آینده‌اش خود تصمیم بگیرد. تاکنون فوتبال ما هیچ گاه در آزادی نفس نکشیده و همواره نمایندگان دستگاه‌های حکومتی در فوتبال حضور داشته و از آن به عنوان ابزاری سیاسی استفاده کرده‌اند، اکنون بر عهده جامعه فوتبال است که آینده‌اش را انتخاب کند.

وی افزود: تصور نمی‌کنم مردم کشورم هیچ گاه اجازه ندهند تک صدایی در فوتبال ایران شکل بگیرد، از سوی دیگر با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که دولت اصولگرای احمدی‌نژاد را پاکدست می‌داند، به عنوان یک اصولگرا از دولت پاکدست نهم می‌خواهم که از اقدامات مسوولان تحت نظرش مراقبت بیشتری به عمل آورد. وی همچنین درباره خبر دیدار رییس سازمان تربیت بدنی با اعضای هیات‌های استان‌ها نیز گفت: من نیز این خبر را شنیده‌ام که در صورت صحت آن باید «نبی»، دبیر کل فدراسیون و «صفایی فراهانی»، رییس کمیته انتقالی در مورد آن پاسخگو باشند، اگر چنین چیزی صحت داشته باشد باید بگویم که خدا باید به فوتبال ما رحم کند.

آجرلو همچنین درباره نشست پنج‌شنبه شب آقامحمدی رییس اتحادیه فوتبال با علی‌آبادی نیز گفت: آقا محمدی پس از این نشست به خبرنگاران گفت که سازمان تربیت بدنی واتحادیه فوتبال هیچ کاندیدای مشخصی ندارد. اکنون اگر علی‌آبادی کاندیدا شود در این مورد نیز آقامحمدی باید پاسخ سوالات را بدهد.