من دشمن محمدحسن انصاری‌فرد نیستم

مدیرعامل پرسپولیس گفت:‌ به هیچ عنوان دشمن انصاری‌فرد نیستیم چون برای باشگاه زحمت کشیده است.

تا پایان هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس با کسب چهار پیروزی در صدر قرار گرفته و مسوولان تیم امیدوار هستند در فصل جاری، این تیم قهرمانی را به دست آورد.

حبیب کاشانی مصاحبه‌ای را با خبرگزاری فارس انجام داده که آن را در زیر می‌خوانید. شرایط پرسپولیس را بعد از هفته چهارم چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خوشبختانه شرایط باشگاه بدون کوچکترین حاشیه و در سلامت کامل برقرار است. سعی کرده‌ایم مانعی برای متوقف شدن تیم پیش نیاید.

تا چه حد امیدوارید که پرسپولیس در این فصل به نتیجه دلخواه‌تان که همان قهرمانی است، برسد؟

امید زیادی به قهرمانی داریم چون فکر می‌کنم کادر فنی و بازیکنان کمبودی به لحاظ امکانات ندارند. خوشبختانه آنها نیز با تمام وجود برای موفقیت تلاش می‌کنند و می‌خواهند این تیم را قهرمان کنند.

از نحوه بیانتان مشخص است که از عملکرد پرسپولیس در دیدار برابر پیکان رضایت کامل دارید؟

در مورد مسائل فنی باید کادر فنی اظهار نظر کند چرا که در باشگاه وظیفه من چیز دیگری است، اما پیکان نشان داد تیم بسیار سختی است. پیکان بازی خوبی را انجام داد، اما نتوانستند مقابل بازیکنان با انگیزه پرسپولیس مقاومت کنند. به هیچ عنوان نمی‌توان از قابلیت باشگاه پیکان کم کرد. در این دیدار، تیم ما با شایستگی به پیروزی رسید و با کسب سه امتیاز با ارزش، مقتدارانه در صدر ماند.

از تماشاگران راضی هستید؟

هواداران سرمایه اصلی باشگاه هستند. در دیدار برابر پیکان با نهایت توان ما را حمایت کردند. بنابراین، از تک تک آنها تشکر می‌کنم.

بعد از پیروزی برابر پیکان شماری از لیدرها با یکدیگر درگیر شدند. درگیری‌ها از کجا نشات گرفت؟

در این زمینه اطلاع دقیقی ندارم و تنها از دیگران این خبر را شنیده‌ا‌م. اختلاف سلیقه در همه تیم‌ها وجود دارد، اما این مسئله را پیگیری خواهیم کرد تا علت اصلی این درگیری را پیدا کنیم.

آیا افشین قطبی توانسته پرسپولیس را متحول کند؟

بله. از عملکرد وی رضایت کامل داریم و این مربی عملکرد خیلی خوبی در پرسپولیس نشان داده است. نباید تحول تیم را تنها به قطبی ربط داد چرا که حمید استیلی، سعید عزیزیان و علیرضا مرزبان نیز زحماتی در کادر فنی کشیده‌اند.

به نظرتان دلیل اصلی اختلافات قطبی با استیلی، در برخی زمینه‌ها چیست؟

خواهش می‌کنم با طرح چنین پرسش‌هایی ما را وارد مسائل حاشیه ای نکنید چرا که معتقدم سرمربی و مربی تعامل خوبی با همدیگر دارند. قطبی هنگام تصمیم گیری با استیلی و حتی مرزبان مشورت می‌کند. معتقدم اختلافی بین قطبی و استیلی وجود ندارد و در واقع، همین هماهنگی و همکاری کادر فنی از عوامل اصلی موفقیت پرسپولیس تا هفته چهارم بوده است.

در هفتمین دوره لیگ برتر نقاط ضعف و قوت پرسپولیس چیست؟

مسائل فنی و شرایط مربوط به مسابقه به ما ربطی ندارد. سرمربی و مربی این موارد را ارزیابی خواهند کرد، اما در زمینه مدیریتی، سعی کرده‌ام کاستی‌ها را از بین ببرم و فکر می‌کنم تا حدودی به خواسته‌مان رسیده‌ایم.

اما همچنان مشکل بزرگتان با مجموعه ورزشی آزادی ادامه دارد؟

حق با شما است چرا که این مورد هم برای پرسپولیس دردسرساز شده است، اما در آخرین جلسه که روز شنبه با حضور کارشناسان در سازمان تربیت‌بدنی با حضور مسوولان سازمان تربیت‌بدنی، سازمان لیگ و ورزشگاه آزادی برگزار شد، صورتجلسه‌ای انجام شد که باید امضا شود تا تصمیمات لازم گرفته شود.

چرا در پایان مسابقه تمامی اعضای کادر فنی و بازیکنان را ممنوع‌المصاحبه کردید؟

اجازه ندادیم که کسی به اتاق کنفرانس برود، اما سعی کردیم خبرنگارها به سمت رختکن بیایند و مصاحبه‌هایشان را انجام دهند. نکته بسیار جالب در پایان مسابقه با پیکان این بود که نگهبان ویژه ای را در آن منطقه مستقر کرده بودند تا تابلوی تبلیغاتی ما را اجازه نمی‌دادند در جلوی رختکن هم قرار گیرد. تشخیص دادیم حرفی نزنیم.

بالاخره قضیه پرسپولیس با ورزشگاه آزادی به کجا منتهی می‌شود؟

این هفته با برگزاری ۲ جلسه دیگر، به نتایج نهایی خواهیم رسید تا فکرمان دیگر به این مورد مشغول نشود و خبرنگاران بتوانند در پایان هر مسابقه به راحتی مصاحبه کنند.

چرا با برخی بازیکنان قرارداد یک ساله امضا کردید؟ این مورد نمی‌تواند برای پرسپولیس در فصل بعد مشکل‌ساز شود؟

بر حسب شرایط، برخی قراردادها را یک ساله امضا کردیم. فکر می‌کنم بازیکنان خودشان صلاح خود را می‌دانند چون فقط سعی کرده‌ایم بهترین روزها را برا‌یشان فراهم کنیم. در فصل جاری کسانی که از صمیم قلب پرسپولیس را دوست دارند، با ما قرارداد امضا کرده‌اند. معتقدم در صورت موفقیت بار دیگر قراردادشان را با ما تمدید خواهند کرد.

پس بازیکنی در نیم فصل جدا نمی‌شود؟

تیم را برای قهرمانی بسته‌ایم. امیدوارم با کمک بازیکنان، کادر فنی و اعضای هیات‌مدیره، به این مهم برسیم. در این شرایط بازیکنی از پرسپولیس جدا نخواهد شد.

از جلسات هیات‌مدیره چه خبر؟

قرار بود جلسه هفته گذشته انجام شود، اما به دلیل سفر علی سعیدلو، نشست ما برگزار نشد، اما قرار است جلسه هیات‌مدیره سه‌شنبه ساعت ۲۰ شب و به احتمال فراوان در باشگاه برگزار شود.

آیاساختن ورزشگاه اختصاصی برای پرسپولیس را بیادی پیگیری می‌کند؟

من و بیادی مسائل ساخت و ساز را پیگیری می‌کنیم، اگرچه قرار نیست ورزشگاه اختصاصی بسازیم. می‌خواهیم ۲۰ واحد مسکونی مجهز افتتاح کنیم، اگرچه ترجیح می‌دهم در این زمینه اظهارنظری نکنم. پس از عملی شدن طرح‌ها، مسائل را تشریح خواهیم کرد.

با مسوولان مجموعه ورزشی نفت مشکلی ندارید؟

خیر. تعامل بسیار نزدیکی با آنها داریم. تا آنجا که بتوانیم، سعی می‌کنیم به کمک نفتی‌ها بشتابیم و در این راستا تا کنون در موارد اولیه همکاری‌های خوبی با آنها داشته‌ایم. در آینده برای بازسازی ورزشگاه نفت از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد زیرا در این زمین با آرامش تمرین می‌کنیم.

شنیده ایم که شما از اول تا انتهای هر بازی، برای موفقیت پرسپولیس ذکر می‌گویید؟

بله. همواره برای رسیدن به آرامش ذکر می‌گویم و این کار نمی‌تواند جرم باشد. پرسپولیس را در تمامی دیدارها با ذکر وارد میدان می‌کنم و این عمل، یک رفتار کاملا فرهنگی است.

نظر شما درباره رویایی با محمدحسن انصاریفرد در هفته پنجم لیگ برتر چیست؟ آیا امکان دارد این مسابقه جنبه انتقامی داشته باشد؟

منظور شما را متوجه نمی‌شوم. من که دشمن انصاری‌فرد نیستم. او از پیشکسوتان پرسپولیس است و برای این تیم زحمات زیادی کشیده است. صحنه رقابت در فوتبال خیلی زود تمام می‌شود و تنها موردی که می‌ماند، رفاقت است. از همین جا دوباره از زحمات بسیار ارزنده انصاری‌فرد تشکر می‌کنم. امیدوارم همیشه موفق باشد.

به نظر شما، پرسپولیس می‌تواند به راحتی راه‌آهن را شکست دهد؟

پرسپولیس در شرایط بسیار عالی است و برای قهرمانی می‌تازد. امیدوارم با ارائه بازی زیبا، با کسب پیروزی زمین را ترک کنیم.

و حرف آخر؟

جا دارد دوباره از تمام کسانی که حامی ما در چند مدت اخیر بوده‌اند، تشکر کنم. امیدوارم با تداوم همکاری‌ها، پرسپولیس بتواند قهرمانی را کسب کرده و دل میلیون هوادار را شاد کند.