بازرگان ایرانی مقیم لندن موفق به خرید بخش مهمی از سهام یکی از گرانترین باشگاه‌های فوتبال جهان شده است.

«اردوان فرهاد مشیری» بازرگان ۵۲ساله ایرانی مقیم بریتانیا به همراه «علی شیر عثمانوف» شریک میلیاردر روس خود در شرکت «رداند وایت»، با پرداخت ۷۵میلیون پوند (۱۵۲میلیون دلار) موفق به خرید ۱۴/۶درصد از سهام شرکت «ای.اف.سی.پی.زد» مالک و مدیر باشگاه فوتبال آرسنال در شمال لندن شدند. سهام خریداری شده توسط مشیری و عثمانوف قبلا متعلق به «دیوید دین» معاون مدیر عامل سابق آرسنال بوده است.

در این معامله قرار است در ازای فروش سهام، دین به مدیریت شرکت رد اند وایت منصوب شود. عثمانوف که ازبک تبار است، از حامیان و دوستان «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه بوده و سهامدار اصلی کمپانی روسی معدن و فلزات «متالواینوست» و شرکت «گازپروم اینوست هولدینگ» به عنوان بخش سرمایه گذاری شرکت نفتی گازپروم است.

مشیری نیز یک حسابدار قسم خورده است که در زمینه‌های مختلفی از قبیل امور اعتباری، معادن و املاک فعال است.

این بازرگان ایرانی در حال حاضر در بیش از ۲۰شرکت بزرگ داخلی و خارجی مدیر، عضو هیات‌مدیره یا سهامدار عمده است. به نوشته وبلاگ گروهی هواداران آرسنال، مشیری از سال‌ها قبل در شمال لندن ساکن است و طرفدار آرسنال می‌باشد.

با این همه، برخلاف مورد «کیا جورابچیان» دیگر ثروتمند ایرانی تبار مقیم بریتانیا و همکاری پنهان وی با ثروتمندان روس، مشیری در سرمایه‌گذاری در آرسنال خود سهامدار اصلی و آشکار است.