رییس فدراسیون بسکتبال گفت: کم شدن تعداد تیم‌های سوپر لیگ از ۱۴ به ۱۰ تیم نقطه ضعفی نیست و سال آینده خواهیم دید که این کاهش برای سوپر لیگ بسکتبال ما یک نقطه قوت بوده است.

محمود مشحون گفت: سه درخواست ما از تیم‌های حاضر در سوپر لیگ این بوده است که اخلاق اسلامی و ورزشی را رعایت کنند، از نظر فنی و فیزیکی قدرتمند ظاهر شوند و توان مالی لازم برای تداوم و بقا در لیگ را داشته باشند. وی در رابطه با علت کم شدن تیم‌های حاضر در سوپر لیگ تصریح کرد: متاسفانه تعدادی دلال، بسکتبال را به جایی کشانده‌اند که با پیشنهاد رقم‌های نجومی به بازیکنان تیم‌ها را از لحاظ مالی دچار دردسر کرده‌اند و باعث نابودی و لطمه زدن به بدنه بسکتبال شده‌اند.

مشحون تاکیدکرد: از طرفی به این نکته پی برده‌ایم که برای حضور تیم‌های بیشتر در سوپر لیگ باید تمامی تیم‌ها هم تراز باشند و شرایط به گونه‌ای نباشد که یک تیم زنگ تفریح رقبای خود شود، به همین دلیل برنامه‌ای را تنظیم کرده‌ایم تا تیم‌های حاضر دارای توانایی مناسب و برابری باشند.

رییس فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: اهمیت تیم ملی و حضور آن در المپیک ۲۰۰۸ برای ما از سوپر لیگ بیشتر است، تمامی تیم‌ها باید همکاری لازم با سرمربی تیم ملی را داشته باشند و این تیم را تغذیه کنند. زیرا «ترومن» هر ماه به مدت پنج، شش روز سی بازیکن از تیم‌های مختلف را برای شرکت در اردو فرا می‌خواند.

مشحون درمورد خشونت تماشاگران تیم‌های مختلف در حین برگزاری مسابقات سوپر لیگ تصریح کرد: تمامی مدیران تیم‌ها قبل از شروع مسابقات لیگ برای تماشاگران خود برنامه‌ریزی می‌کنند و در صورتی که حوادثی از طرف تماشاچیان ایجاد شود آن تیم را از بازی در خانه خودش محروم می‌کنیم.