پایان روزه سکوت قلعه‌نویی

به استقلال فکر نمی‌کنم

روزهای بسیاری است که نام امیر قلعه‌نویی در مطبوعات و رسانه‌ها دیده نمی‌شود.

سرمربی تیم ملی که پس از جام ملت‌های آسیا روزه سکوت گرفته بود، پس از اظهارنظر فتح‌ا...زاده مبنی بر این که اگر حجازی بخواهد، موافق بازگشت قلعه‌نویی به استقلال است، سکوتش را شکست و گفت که این روزها به هیچ وجه به استقلال فکر نمی‌کند.

امیر قلعه‌نویی درباره احتمال بازگشتش به استقلال، مدعیان لیگ برتر و تیم ملی پاسخ گفت: * فتح‌ا...زاده در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها درباره بازگرداندن شما به استقلال صحبت کرده است،‌ آیا شما اطلاع دارید؟

- خیر، من معمولا روزنامه نمی‌خوانم.

* فتح‌ا...‌زاده گفته ممکن است که شما را به استقلال بازگرداند.

- من معتقدم که در این روزها استقلال بیش از هر زمان دیگر به آرامش نیاز دارد.

* اما مگر آمدن شما به استقلال آرامش را از این تیم می‌گیرد؟

- من که استقلالی نیستم! افتخار می‌کنم در مکتب شاهین بزرگ شده‌ام.

* یعنی چه که شما استقلالی نیستید؟

- پس از هجده سال بازی کردن در استقلال و از دست دادن دو پایم دوستان گفته‌اند که بنده استقلالی نیستم. با این حال معتقدم که استقلال بیشتر از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارد.

* پس شما دوست ندارید که به استقلال بازگردید؟

- بحث دوست داشتن یا دوست نداشتن نیست. من هم اکنون سرمربی تیم ملی هستم. باید منتظر باشیم تا مشخص شود که رییس بعدی فدراسیون فوتبال کیست و اگر خط فکری‌مان به هم نزدیک بود تصمیم می‌گیریم.

با این حال استقلال تنها آرامش می‌خواهد و من هم به استقلال فکر نمی‌کنم.

* بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنید؟

- بله، من نه تنها بازی‌های استقلال را بلکه دیدارهای پرسپولیس را هم تعقیب می‌کنم. از شبکه سوم هم تشکر می‌کنم که با شیوه‌ای جدید بازی‌های بیشتری از لیگ را به صورت مستقیم پخش می‌کنند.

* نظرتان درباره عملکرد استقلال چیست؟

- اعتقاد دارم که فتح‌ا...‌زاده زحمات زیادی کشیده و استقلال نیز تیم خوبی است. اما، با توجه به این که ترکیب استقلال و کادر فنی تیم هم به تازگی تشکیل شده باید به این تیم فرصت داد.

هواداران هم باید صبور باشند تا استقلال بتواند در آینده موفق باشد. امیدوارم که استقلال در هفته‌های آینده نتایج دلخواه را کسب کند.

* حداقل تا انتخاب رییس آینده فدراسیون چه برنامه‌هایی برای تیم ملی دارید؟

- شش ماه پیش نامه‌ای را به دبیر کل فدراسیون فوتبال زدیم و روزهای فیفا را به ویژه چهارشنبه‌ها را رزو کردیم.

این روزها «نبی» سرش شلوغ است و محدودیت‌های خاص خودش را دارد، با این حال مترصد انتخاب رییس آینده فدراسیون هستیم. ما این کار را انجام دادیم، حالا فرقی نمی‌کند که قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی باشد یا کسی دیگر.

* تیم ملی با وجود حذف در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در آخرین رده‌بندی فیفا صعود داشت.

- پس از حذف ما از جام ملت‌های آسیا انتقادهای بسیاری از ما و تیم ملی شد اما، دوستان باخت دو بر صفر برابر قطر و شکست سه بر یک مقابل بحرین را فراموش کرده‌اند.

با این وجود قبول دارم که ما شایستگی بیشتری هم داشتیم اما، همه به ویژه هاشمی و نبی زحمتشان را کشیدند.

این باخت‌ها جزیی از فوتبال است. به هر حال شاید فیفا اشتباه کرده که تیم ایران را به مکان‌های بالایی جدول رده‌بندی برده است.

* تحلیل شما از سه هفته ابتدایی لیگ چیست و به نظرتان چه تیم‌هایی مدعی هستند؟

- اعتقاد دارم که از هم اکنون زود است که بخواهیم راجع به مدعیان صحبت کنیم و برای مشخص شدن نام مدعیان باید تا هفته‌های ششم و هفتم صبر کنیم.

جدول فراز و نشیب بسیار دارد اما، صباباتری با مدیریت خوب شهریاری و مربی خوبی چون ضیایی به همراه پرسپولیس و سپاهان توانسته‌اند امتیازهای خوبی کسب کنند.

معتقدم که استقلال هم پس از گذشت زمان می‌تواند خود را به یک مدعی تبدیل کند. تیم‌های تازه وارد لیگ همچون پگاه، صنعت نفت و شیرین فراز هم تیم‌های مدعی هستند و این از زیبایی‌های لیگ امسال است.