دوچرخه‌سواری؛یک نقره و یک برنز ایران مسجل شد

در ادامه نخستین روز از مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا چهار دوچرخه‌سوار جوان و بزرگسال مرد کشورمان ضمن راهیابی به دیدار فینال یک مدال نقره و یک برنز را برای کشورمان مسجل کردند. نخستین روز از بیست و هفتمین دوره رقابت‌های قهرمانی دوچرخه‌سواری آسیا با حضور ورزشکاران ۲۳ کشور آسیایی از صبح دیروز در رشته‌های مختلف پیست در شهر بانکوک آغاز شده که تاکنون چهار رکابزن مرد کشورمان موفق به راهیابی به مرحله فینال شده‌اند.

در رشته ۴کیلومتر تعقیبی بزرگسالان، مهدی سهرابی و امیر زرگری به عنوان نمایندگان ایران رکاب زدند که در نهایت مهدی سهرابی با زمان ۴ دقیقه و ۴۴ ثانیه جزو دو نفر اول قرار گرفت و با راهیابی به فینال و مسجل کردن مدال نقره خود، عصر امروز برای کسب مدال طلا یا نقره به مصاف دوچرخه‌سوار کره‌ای می‌رود. امیر زرگری با زمان ۴ دقیقه و ۵۰ ثانیه به عنوان نفر چهارم به دیدار رده‌بندی و فینال رسید تا عصر امروز با دوچرخه‌سوار ژاپنی برای کسب سوم و چهارمی رکاب بزند.

در رشته ۳ کیلومتر تعقیبی جوانان نیز دو رکابزن کشورمان به دیدار رده‌بندی راه یافتند تا یک مدال برنز برای کشورمان مسجل شود. در این ماده بهنام خسروشاهی با زمان ۳ دقیقه و ۴۱ ثانیه و ابولفضل گیلان پور با زمان ۳ دقیقه و ۴۲ ثانیه هر دو به دیدار فینال رسیدند تا برای کسب مدال برنز و مقام چهارم با یکدیگر مسابقه دهند. در این رشته دوچرخه‌سواران کره و قزاق برای مدال طلا و نقره مسابقه خواهند داد.

در بخش بانوان نیز در رشته ۲ کیلومتر جوانان شیوا آسمانی با زمان ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه دهم شد و به فینال نرسید در رشته ۳کیلومتر رده بزرگسالان هم هیچ کدام از دو نماینده کشورمان به دیدار نهایی نرسیدند. در این ماده مریم جلالیه با زمان ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه و ۵۳صدم ثانیه و نسرین رجبی با زمان ۴ دقیقه و ۴۸ ثانیه و ۴۲۲‌صدم ثانیه دوزادهم و سیزدهم شدند تا در اولین تجربه برون مرزی خود نتوانند به دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا برسند.

دیدارهای فینال ورده‌بندی رشته‌های تعقیبی پیست در پیست اصلی دوچرخه‌سواری بانکوک برگزار خواهد شد.

بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های قهرمانی دوچرخه‌سواری آسیا از صبح دیروز در رشته‌های پیست آغاز شده و تا روز ۱۹ شهریور ماه در تایلند ادامه می‌یابد.