رییس اتحادیه فوتبال گفت: رییس فدراسیون فوتبال مانند دوره‌های گذشته اختیار کامل ندارد و هر اقدام آن نیاز به نظر هیات رییسه دارد.

آقامحمدی در نشست مرکزی اتحادیه فوتبال که صبح دیروز در محل این اتحادیه برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق افزود: با توجه به شرایط جدید انتخابات نمی‌توانیم بگوییم صاحب رای نبودیم و اگر اتفاقی بیفتد مطمئنا کسانی که صاحب رای و انتخاب بوده‌اند کوتاهی کرده‌اند. ضمن اینکه این انتخابات به خاطر تاثیر زیادی که در جامعه دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: انتخاب فدراسیون دو نیاز اساسی دارد: ابتدا باید تیم تشکیل داد نه نفر، زیرا مانند دوره‌های گذشته نیست که رییس فدراسیون اختیار کامل داشته باشد و هر اقدام آن نیاز به نظر هیات رییسه دارد. پس باید تیمی که از پیش با یکدیگر هماهنگ هستند معرفی شوند تا در صورت انتخاب شدن، با مشکلات زیادی به علت هماهنگ نبودن دچار نشوند.

رییس اتحادیه فوتبال همچنین اضافه کرد: نکته دوم داشتن برنامه است. فرد کاندیدا باید تجزیه و تحلیل‌های واقعی خود را در خصوص شرایط پیرامون فوتبال ارائه دهد. همچنین نیروهای اجرایی و نقش‌های آنها را مشخص کند تا با یکسان بودن وظایف آنها بخش انضباط اجتماعی فوتبال از بین نرود.

وی تاکید کرد: اتحادیه بنایی برای بودن و یا نبودن کسی ندارد بلکه سعی می‌کند در امور مشاوره‌ای بیشتر مشارکت داشته باشد. من هم سعی می‌کنم وقت خود را برای شرکت در جلسات باز بگذارم زیرا می‌دانم این کار بسیار مهم تر است.

آقامحمدی افزود: همه باید بدانیم کاری بزرگ پیش رو داریم. باید از جلسات شبانه پرهیز کرد و آشکارا در صحنه اجتماع ظاهر شد و مسوولیت‌ها را پذیرفت. امروز مانند گذشته نیست که دولت نقش اصلی را در انتخابات ایفا کند بلکه مسوولیت اصلی برعهده صاحبان آرا است و آنها باید پاسخگوی رای خود باشند. وی ادامه داد: اگر جلسات شبانه هم برگزار شد، صاحبان رای نباید بگویند به ما گفتند به فلان شخص رای بدهیم بلکه می‌تواند با تفکر منطقی بهترین تصمیم را بگیرند. همچنین نباید احتمال افشاگری‌ها را فراموش کرد زیرا خوشبختانه رسانه‌های ما در این بخش فعالیت زیادی می‌کنند و اقدامی غیر منطقی می‌تواند حیثیت فرد را زیر سوال ببرد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بدبینانه‌ترین وضعیت در صورت اعلام رای منطقی نه رای تحمیلی این است که فرد بعد از انتخابات از سمتش استعفا دهد ولی با تصمیم منطقی خود سرنوشت خوبی را برای فوتبال رقم خواهد زد.

آقامحمدی در ادامه اظهار داشت: ما در طول دوران فعالیت اتحادیه، در حدود ۸ سال به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کردیم اما در یک مقطع زمانی رسمیت پیدا کردیم و ۶ سال است در این قالب حرکت می‌کنیم. این بحث، امروز به آنجا رسیده که ضمن ایفا کردن نقشی مهم در انتخابات، در شروع لیگ ۲ نفر از اعضای اتحادیه در برنامه‌ریزی مسابقات نقش ایفا کردند.

وی افزود: شورای مرکزی اتحادیه امروز عملا در داخل مجمعی قرار گرفته است که انتخابات رییس فدراسیون را برعهده دارد که این موضوع نشان می‌دهد نقش اتحادیه روز به روز بیشتر می‌شود.

رییس اتحادیه فوتبال همچنین خاطرنشان کرد: اقدام بعدی ما پس از انتخابات، بحث خصوصی‌سازی باشگاه‌ها است. طبق اصل ۴۴ قانون اساسی تا سال ۸۸ باشگاه‌ها باید از بدنه دولت جدا شوند به همین دلیل ورود به سال ۸۸ باید همزمان با پایان پرونده خصوصی‌سازی باشگاه‌ها باشد.

وی ادامه داد: در زمان تعیین شده برای ثبت نام، هر فردی که فکر می‌کند صاحب صلاحیت است، ثبت‌نام کند چون می‌تواند ثبت نامش را پس گرفته و یا در صورت تشکیل یک تیم و گروه، مقامش را در تیم جا به جا کند.

آقامحمدی در پایان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با آقای نبی، قرار است دوشنبه هفته آینده سمیناری تشکیل شود که در آن اعضای هیات‌ها و سایر نفرات صاحب رای شرکت کنند تا با شنیدن نظرات مختلف بهترین تصمیم در خصوص انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اتخاذ شود.