با دوسال کار نباید توقع مدال داشت

رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: بسیاری از کشورها برای مطرح شدن دردوومیدانی بیش از ۳۰ سال تلاش کرده‌اند و ما با دوسال کار به آنها نمی‌رسیم و نباید از ورزشکارانمان توقع مدال داشته باشیم.

سیدمصطفی کریمی در یک گفت‌وگو با مثبت ارزیابی کردن نتایج دو نماینده ایران در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جهان در اوزاکای ژاپن ضمن بیان این مطلب گفت: نمایندگان کشورمان بهتر از این هم می توانستند نتیجه بگیرند. به هرحال این دو نفر تلاش خود را انجام دادند. باید قبول کنیم که ورزشکاران ما درحال حاضر در اوج قهرمانی آسیا هستند، حتی اگر به نتایج مسابقات نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که بسیاری از قهرمانانی که در مسابقات آسیایی اردن مدال گرفته بودند، نتوانستند به فینال مسابقات جهانی برسند یا مدال کسب کنند. نزدیکی این مسابقات با رقابت‌های آسیایی اردن هم مانعی بزرگ بر سر راه ورزشکاران این قاره بود.

وی با بیان اینکه از عملکرد حدادی در این دیدارها رضایت دارد، گفت: احسان حدادی با تلاش فراوان خود توانست از دور مقدماتی به فینال برسد همین جایگاه برای جوانترین پرتابگر دنیا بهترین نتیجه است. سجاد مرادی دیگر دونده کشورمان در ۱۵۰۰ متر به فینال رسید و قطعا اگر کمی تلاش می‌کرد، می‌توانست به مرحله فینال نیز برسد، مرادی در ۸۰۰ متر هم خوب بود، اما کم آورد و نتوانست حداقل سهمیه ورودی A المپیک را بدست آورد. کسب دو مدال درمسابقات قهرمانی آسیا توان مرادی را گرفته بود.

رییس فدراسیون دوومیدانی افزود: سطح تیم‌های آسیایی در رقابت‌های جهانی دوومیدانی پائین تراز آن حدی بود که انتظار می رفت. آمریکایی‌ها در مردان و روسیه‌ای‌‌ها در زنان از همه بهتر بودند.

کریمی تصریح کرد: همین دو فینالیست و کسب ورودیه مسابقات جهانی توسط چهار ورزشکار کشورمان در این دیدارها، نتیجه تلاش یک ساله ما بوده است، برای گرفتن نتیجه بهتر به زمان بیشتری نیاز داریم. این مسابقات هر دوسال یکبار است، بنابراین فرصت ما برای کسب یک نتیجه ایده‌آل‌تر تنها دوسال می‌باشد و این زمان برای رشته‌ای مثل دوومیدانی بسیار کم است. درحالی که برخی ازکشورها برای کسب مدال در دوومیدانی ۳۰‌سال پیش برنامه‌ریزی کرده‌اند ما نباید با دو تا سه کار توقع کسب مدال درمسابقات جهانی را داشته باشیم.

تیم‌ملی دوومیدانی ایران با ترکیب احسان حدادی و سجاد مرادی به همراه مصطفی کریمی، رییس فدراسیون و دکتر عیدی علیجانی، نایب رییس فدراسیون عصر فردا به تهران باز می‌گردند.