خاموشی در لیگ برتر دو و میدانی

گروه ورزش- با وجود برگزاری دومین دوره لیگ برتر دوومیدانی بانوان، این مسابقات با مشکلات عجیبی همراه بود.

دومین مرحله لیگ برتر دوومیدانی بانوان در مجموعه ورزشی آزادی در حالی به پایان رسید که همگان شاهد بودند که ورزشکاران از داشتن کمترین امکانات این مجموعه محروم و دونده‌ها در تاریکی کامل، مسابقات را به پایان بردند. با نگاهی به روند رو به رشد ورزش بانوان و نتایج حضور در میادین بین‌المللی و کسب عناوین در خور توجه، در کنار اظهار نظر مسوولان ورزش در خصوص اهمیت توجه به این بخش و حرکت به سمت جبران خلاء مدال‌های این حوزه، انتظار می‌رود از سوی مدیران بخش‌های مختلف شاهد حرکت‌های حمایتی قابل لمس‌تری نسبت به قبل باشیم.

طناز مسینیون، کارشناس دوومیدانی درباره برخی مشکلات ایجاد شده از سوی مسوولان مجموعه آزادی در مسابقات قهرمانی بانوان، گفت: با وجود تاکید رییس سازمان تربیت بدنی در خصوص حمایت از ورزش بانوان، هنوز بیشتر بخش‌های اجرایی در حوزه‌های ورزشی، توجهی به این امر ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به عدم‌اجازه برگزاری رقابت‌ها در مجموعه ورزشی شیرودی که کاملترین امکانات را دارد، بانوان تنها می‌توانند در ورزشگاه آزادی به رقابت بپردازند، اما مساله قابل توجه این است که با وجود برگزاری مسابقات با پوشش و حضور مسوولان مجموعه، خبرنگاران، عکاسان و عوامل اجرایی (آقایان) این ورزشگاه، پیکارها در ساعات پایانی و در تاریکی کامل برگزار می‌شود.

استاد دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: چرا باید مسابقات دوومیدانی بانوان در تاریکی برگزار شود و چراغ‌ها برای زنانی که پابه‌پای مردان برای کشورشان افتخار کسب می‌کنند، روشن نشود؟

وی اظهار داشت: بانوان در سال فقط ۶ روز در این ورزشگاه مسابقه می‌دهند، اما شرایط طوری از سوی مسوولان ایجاد می‌شود که رقابت‌ها به شکل فشرده و در گرم‌ترین ساعت‌های روز آغاز ‌شده و انتهای مسابقات نیز در تاریکی کامل جریان داشته باشد که خطر آسیب‌دیدگی را به دنبال دارد.

حسینیون خاطر نشان ساخت: باید از مسوولان این مجموعه کمال تشکر را داشته باشیم که امسال مانند سال گذشته، همزمان با برگزاری مسابقات به واسطه آبیاری چمن، ورزشکاران را به آب نبستند!

وی گفت: این در شرایطی است که مدام خبر از افتتاح ده‌ها پیست دوومیدانی داده می‌شود، اما کدام یک از آنها با توجه به مسائل فرهنگی، برای بانوان قابل استفاده خواهند بود؟

قهرمان سابق دوی ۴۰۰متر ایران عنوان کرد: تنها پیست قابل استفاده برای بانوان، یک قطعه زمین برای پرتاب‌ها ندارد و ورزشکاران مجبور هستند برای رقابت‌ها از غربی‌ترین نقطه تهران راهی جنوب شرق این شهر شوند. این در حالی است که از سال‌ها پیش زمین شماره ۳‌مجموعه برای بانوان اختصاص داده شده بود، اما ظاهر این اقدام نیز در حد شعار باقی خواهد ماند.

مصطفی کریمی، رییس فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: متاسفانه مدیران مجموعه ورزشی آزادی به هیچ عنوان با ما همکاری ندارند.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که به زودی شاهد تکمیل مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب که به شکل اختصاصی برای دوومیدانی ایجاد شده، باشیم تا دیگر شاهد بروز اینگونه مشکلات نباشیم.