نتیجه کاملا عادلانه بود

گروه ورزش: سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: تغییر تاکتیک برای تیم ما با مشکلاتی همراه بود و برای حصول هماهنگی در سیستم جدید باید زمان لازم صرف شود.

ناصرحجازی پس از برتری ۳ بر۲ تیمش مقابل استقلال اهواز با بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در شروع فصل جدید بیش از ۱۵ بازیکن خود را از دست دادیم و به جای آنها از وجود هشت بازیکن جدید در ترکیب اصلی بهره می‌بریم. این تغییرات خود به خود باعث ایجاد ناهماهنگی در ترکیب تیم می‌شود و تا زمان حصول هماهنگی کامل باید راهی طولانی را طی کنیم.

وی با اشاره به جوانی تیم فوتبال استقلال اهواز، افزود: تیم فیروزکریمی ‌با بهره‌گیری از جوانی بازیکنانش به خوبی تمام فضای زمین را پوشش می‌داد و با استفاده از ضد حملات به دنبال رسیدن به گل بود که روی همین تاکتیک دوباره به گل رسید. این تیم قطعا در بازی‌های آینده جلوی تیم‌های مدعی می‌ایستد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه از ناآمادگی بازیکنانش یاد کرد و افزود: برخی از بازیکنان ما از آمادگی مطلوب برخوردار نبودند. مجتبی جباری با یک هفته تمرین و تنها برای ارتقا روحیه بازیکنان و تماشاگران به میدان رفت و همانطور که پیش‌بینی می‌شد نتوانست کارایی لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: سان جان اورسوویج نیز فقط یک هفته در کنار تیم تمرین کرده بود و آمادگی حضور در میدان را نداشت. او را نیز برای آشنایی با جو ورزشگاه و شرایط بازی‌های لیگ برتر به میدان فرستادیم که در اجرای خواسته‌های ما توفیقی نداشت. حجازی با تاکید بر اینکه با تعویض جباری و سان جان کفه ترازو به سود استقلال سنگین‌تر شد، خاطرنشان کرد: تیم ما بعد از سال‌ها استفاده از سیستم چهار دفاع خطی را در دستور کار خود قرارداده است. این تغییر تاکتیک برای هر تیمی ‌با مشکلاتی همراه خواهد بود و برای حصول هماهنگی در سیستم جدید باید زمان لازم صرف شود. وی افزود: تا سه هفته دیگر بازیکنان استقلال علاوه بر دستیابی به وحدت تاکتیکی از نظر فیزیکی نیز به اوج توانایی خود دست خواهند یافت. سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با اشاره به برنامه تهاجمی‌ تیمش در دقایق آغازین بازی برابر استقلال اهواز گفت: در ۱۵ دقیقه ابتدایی برای اجرای تاکتیک‌های تهاجمی‌ در پی فشار آوردن به یک سوم دفاعی استقلال اهواز بودیم که در همین راستا چند شانس گل نیز نصیب‌مان شد. به مرور زمان هماهنگی بازیکنان کمترشد و روی دو اتفاق دروازه‌مان بازشد که خوشبختانه در نیمه دوم موفق به جبران نتیجه شدیم.

حجازی درپاسخ به این سوال که چرا درفصل آماده‌سازی بازی‌های تدارکاتی در دستورکار تیم فوتبال استقلال قرار نداشت، گفت: ترس ما از این بود که مبادا بازیکنان مان در جریان بازی‌های دوستانه دچار آسیب‌دیدگی شوند و نتوانیم از وجود آنها در شروع لیگ استفاده کنیم.وی با تاکید بر این نکته که نتیجه بازی استقلال تهران - استقلال اهواز عادلانه بود، ادامه داد: ما علاوه بر رسیدن به سه گل چندین موقعیت گل داشتیم و دو بار توپ را به تیر دروازه استقلال اهواز کوبیدیم با این شرایط گمان می‌کنم نتیجه عادلانه ای در بازی ما برابر این تیم رقم خورده باشد.