پیروزی مقتدرانه نوجوانان ایران برابر لهستان

تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان دومین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های قهرمانی جهان برابر لهستان را با پیروزی پشت سرگذاشت.

در ادامه دهمین دوره رقابت‌های والیبال نوجوانان جهان که در مکزیک جریان دارد بامداد دیروز تیم ملی کشورمان در سالن «دل آستوی» شهر مکزیکالی برابر تیم ملی لهستان قرار گرفت و دریک بازی سخت و دشوار که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید حریف را شکست داد. در این دیدار گیم اول را لهستان ۲۵ بر۲۱ به سود خود خاتمه داد. اما در دو گیم بعدی این بازیکنان شایسته کشورمان بودند که با ارائه یک بازی منسجم و هماهنگ که کاهش اشتباهات فردی به خصوص در نواختن سرویس مشخصه بارز آن بود حریف را تحت تاثیر بازی خوب خود قرار داده و پیروز از میدان خارج شدند.

همانند بازی اول باز هم این تیم حریف بود که گیم چهارم را نیز از آن خود کرد. این گیم نیز با برتری بازیکنان کشورمان آغاز شد، برتری که تا امتیازات پایانی پیش رفت ولی با چند اشتباه فردی و همچنین تعویض مربی لهستان که «ورونسکی» را جایگزین «رزیزگا» کرد باعث شد لهستان امتیازات عقب افتاده را جبران کرده و ۲۶ بر ۲۴ پیروز از میدان خارج شود.

گیم پنجم یک بازی سخت و سنگین بود که با برتری لهستان آغاز شد. بازیکنان این تیم ابتدا ۴ بر صفر پیش افتادند ولی نوجوانان کشورمان با خونسردی بازی را دنبال کرده و در امتیاز ۶ بازی را به تساوی کشانده و حتی با ۲ امتیاز برتری کار را دنبال کردند.

نوجوانان سخت کوش لهستان که نمی‌خواستند بازنده از زمین خارج شوند در امتیاز ۱۲ بازهم کار را به تساوی رساندند و حتی ۱۴ بر۱۲ پیش افتادند. از این لحظه به بعد دو تیم در شرایطی سخت و حساس یک بازی نزدیک و پایاپی را به نمایش گذاشتند که در نهایت این بازیکنان تیم ملی کشورمان بودند که ۲۵ بر۲۳ این گیم را به سود خود خاتمه داده و فاتح این ماراتن والیبال شوند.

مجتبی شبان با کسب ۲۹ امتیاز بهترین بازیکن میدان بود. ضمن اینکه مجتبی غیاثی نیزبا ۲۲، علیرضا جدیدی با ۱۵ و فرهاد قاسمی‌با ۱۴ امتیاز دیگر بازیکنان خوب این دیدار بودند. در تیم لهستان نیز «یاسینسکی» با کسب ۲۲ امتیاز بازی بهتری نسبت به هم تیمی‌ها خود انجام داد.

در این دیدار هم مجتبی شبان، اشکان درخشان، ادریس دانشفر، ابراهیم چابوکیان، مجتبی غیاسی و گل محمد سخاوی(لیبرو) به دستورست کوویچ درترکیب اصلی به میدان رفتند که از گیم سوم معین رحیمی‌جایگزین چابکیان شد.