استارت لیگ هفتم در فوتبال بدون رییس

گروه ورزشی - زنگ آغاز هفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در حالی از امروز به صدا در خواهد آمد که فدراسیون فوتبال هنوز بلاتکلیف است و وضعیت انتخابات و رییس آن هنوز مشخص نشده است.

رقابت‌های هفتمین دوره در شرایطی از عصر امروز با برگزاری دو دیدار در تهران و آبادان آغاز می شود که برای نخستین بار شاهد حضور ۱۸ تیم در لیگ هستیم و اکثر تیم‌ها با چهره‌های جدید و دگرگون شده در کادر فنی و بازیکنان خود گام در میدان مسابقات خواهند گذاشت. پس از پایان رقابت‌های لیگ ششم تیم فولاد خوزستان تنها تیمی بود که به رقابت‌های لیگ دسته اول سقوط کرد و تیم‌های شیرین فراز کرمانشاه و پگاه گیلان ازلیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کردند. ضمن اینکه تیم فوتبال راه‌آهن نیز در مرحله پلی‌آف توانست جواز بقا در لیگ برتر را برای خود حفظ کند.

تیم‌های سایپا - استقلال تهران - پرسپولیس - استقلال اهواز - سپاهان اصفهان - ابومسلم خراسان - مس کرمان - پیکان تهران - ذوب آهن اصفهان - فجرسپاسی و برق شیراز - پاس همدان - صباباتری تهران - ملوان بندرانزلی - راه آهن تهران، شیرین فراز کرمانشاه و پگاه گیلان ۱۸ تیمی هستند که در هفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

یکی از مهمترین اتفاقات لیگ هفتم انتقال تیم فوتبال پاس تهران به همدان است که پس از کش و قوس‌های فراوان صورت گرفت و باید دید این تیم با هدایت وینکو بگوویچ در این دوره از مسابقات چه نتایجی خواهد گرفت.

نگاهی اجمالی به ۱۸ تیم حاضر در این رقابتها نشان می دهد که اکثر آنها با کادر فنی جدید نسبت به سال گذشته در لیگ هفتم به میدان خواهند رفت. بازگشت ناصر حجازی و علی فتح‌ا...‌زاده به استقلال، حضور حبیب کاشانی و افشین قطبی در پرسپولیس، ابقا اکبر میثاقیان و حضور محمدحسن انصاریفرد در راه‌آهن، کنارماندن مربیانی چون بیژن ذوالفقارنسب، محمد مایلی‌کهن، محمدرضا کربکندی، نادر دست‌نشان و .. ازجمله اتفاقات جدید فوتبال ایران است.

برنامه هفته اول هفتمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه ۲۵/۵/۸۶

* پیکان - برق شیراز(ساعت ۱۵/۱۷ - ورزشگاه ایران خودرو)

داور: البرز حاجی‌پور

* صنعت نفت آبادان - پرسپولیس تهران (ساعت ۱۵/۱۹- ورزشگاه تختی آبادان)

داور: خداداد افشاریان

جمعه ۲۶/۵/۸۶

* پگاه گیلان - سپاهان اصفهان (ساعت ۱۵/۱۷ - ورزشگاه شهید عضدی رشت)

داور: رحیم رحیمی مقدم

* ذوب آهن اصفهان - ملوان بندر انزلی(ساعت ۱۵/۱۷- ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر اصفهان)

داور: نوید مظفری

* ابومسلم خراسان - صبا باتری تهران( ساعت ۱۵/۱۷ - ورزشگاه ثامن ‌الائمه مشهد)

داور: احمد صالحی

* پاس همدان - مس کرمان(ساعت ۱۵/۱۷ - ورزشگاه قدس همدان)

داور: علیرضا فغانی

* فجر سپاسی شیراز - شیراز فراز کرمانشاه (ساعت ۱۵/۱۷ در ورزشگاه حافظیه شیراز)

داور: یداله جهانبازی

* راه آهن تهران - سایپا تهران (ساعت ۱۵/۱۷ - ورزشگاه اکباتان تهران)

داور: شاهین حاج بابایی

* استقلال تهران - استقلال اهواز (ساعت ۱۵/۱۹ - ورزشگاه آزادی تهران)

داور: محمود رفیعی